Az M15-ös jobb pályája nyolcvanöt százalékban kész: két rövidebb – egy két és fél, valamint egy másfél kilométeres – szakasz teljesen elkészült. Ezeken a szakaszokon már az új aszfalton halad a forgalom. A bal pálya felújítása is elkezdődött. A további részeken a forgalmat a következő hónapok során szakaszosan terelik át a jobb pályára.

Április 26-án megkezdődött az 1-es főúton a körforgalmak építése. A Hegyeshalom irányából Pozsony irányába tartó felhajtó ágat a körforgalmak építésének előrehaladtával június végén nyitják meg (forrás: NIF Zrt.)

Forgalomszervezési okokból, továbbá hogy Hegyeshalom és a környék lakosságát kevésbé zavarják a forgalomkorlátozások, május vége helyett már április 26-ától megkezdődött az 1-es főúton a körforgalmak építése. Ezzel összefüggésben a Hegyeshalom irányából Pozsony irányába tartó felhajtó ágat a körforgalmak építésének előrehaladtával június végén nyitják meg. Ebben a csomópontban az M1-es autópálya felől érkező irány lehajtó ágát már korábban lezárták.

Ezután a Hegyeshalom csomópont másik oldalán lévő fel- és lehajtó ág építése következik. Budapest irányába a felhajtót, Pozsony irányából a lehajtót zárják le, majd megkezdődik a másik körforgalom átépítése is. A körforgalom kialakítása során új pályaszerkezet készül. A munkák ideje alatt a balesetek elkerülése érdekében a közlekedőknek jelzőlámpás terelésre kell majd számítaniuk.

A nettó 19 milliárd 508 millió 777 ezer 267 forint értékű beruházás kivitelezője a Strabag Építő Kft.-ből és a Strabag AG S+S-ből álló M15 Konzorcium. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg, várhatóan 2020 tavaszára.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!