Alig egy hónappal azután, hogy Lenzburgban postavonat rohant egy utasok nélkül közlekedő Flirt motorvonat oldalába, január 10-én egy újabb súrlódásos ütközés történt a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) hálózatán.

A csütörtök reggeli csúcsforgalomban Neuhausen SBB állomásnál bekövetkezett oldalütközés alanyai szintén egy Re 4/4 (Re 420) típusú négytengelyes mozdony és egy Stadler gyártmányú motorvonat voltak – utóbbinál ez esetben Flirt helyett GTW-ről van szó. A Thurbo cég szerelvénye (így hívják az SBB egyik leányvállalatát, amely Svájc északkeleti részének mellékvonalain foglalkozik vasúti személyszállítással) 526 750-es pályaszámú GTW 2/6 és 526 775-ös pályaszámú GTW 2/8 típusú motorvonataival az S33-as viszonylaton Winterthurból Schaffhausenbe tartott. Egy rövid megállás után 7 óra 36 perckor kétperces késéssel indult tovább Neuhausenból, és az állomás kijáratánál ütközött az S11-es viszonylat Schaffhausenból Winterthuron és Zürich főpályaudvarán keresztül Zürich Altstettenbe közlekedő, szintén néhány percet késő emeletes vonatával, amelynek élén az SBB Re 420 230 pályaszámú mozdonya dolgozott.

A baleset okát még vizsgálják, mindenesetre a képek tanúsága szerint a vágányút az S11-es vonat számára volt beállítva.

<p>Az ütközés helyszíne Neuhausen állomás Schaffhausen felőli bejáratánál. Az S11-es mozdonya és első kocsija kisiklott<br>(a kép forrása: 20 Minuten Online / A. Hirschberg)</p>

A Bahnonline.ch svájci hírportál cikke szerint a balesetben tizenhét személy, köztük a két mozdonyvezető szenvedett el könnyebb sérüléseket. A sérültek közül kilencet kellett a mentőknek kórházba szállítaniuk. A két vonat mintegy 280 utasának evakuálása két órát vett igénybe. Az anyagi kár jelentős lehet, hiszen mind a GTW, mind az Re 420-as orr-része megsérült; az alumínumból készült motorvonaté súlyosabban, mint az acélből készült mozdonyé.

Neuhausen állomás 10-én üzemzárásig teljesen le van zárva. A Schaffhausen–Bülach–Zürich és Schaffhausen–Winterthur vasútvonalakon Schaffhausen és Jestetten illetve Dachsen között vonatpótló buszok szállítják az utasokat. A Zürich és Stuttgart között közlekedő nemzetközi IC-vonatokat elterelik, mindkét irányban Bázel és Karlsruhe érintésével kerülik ki a baleset helyszínét.