München tömegközlekedési vállalata, az MVG (Münchner Verkehrsgesellschaft) kétszázmillió euróért, vagyis körülbelül hatvanhárom és fél milliárd forintért vásárolja a négyrészes járműveket. Az első példányokat várhatóan 2021-ben adja át a Siemens Mobility. Habár a bajor fővárosban már dolgozik tizenkét Avenio és hamarosan érkeznek továbbiak, a hetvenhárom új kocsival jócskán meg fog nőni a flotta.

Eddig harminc Aveniót rendeltek Münchenből, most újabb hetvenhármat vásárolnak (kép forrása: Siemens)

A müncheni rendszer szerint T1 sorozatú, új, alacsonypadlós villamosok elsősorban a jelenleg még tizenhárom vonalból álló villamoshálózaton fognak közlekedni, de a város északi részébe tervezett új vonalon is be szeretnék vetni őket. A szerelvényekre 218 utas férhet fel, a gyors utascserét oldalanként nyolc pár ajtó segíti elő. A villamosok hegesztett acélból készülő kocsiszekrényei katódos merítőkádas felületkezelést kapnak az optimális korrózióvédelem érdekében. A tágas és fényes utastérben két nagy többcélú tér is található babakocsik és kerekesszékkel közlekedők számára. Az utasok kényelmét ergonomikus ülések, kapaszkodók, valamint utastájékoztatásra és hirdetések megjelenítésére is alkalmas kijelzők fokozzák. Az egyirányú, egy vezetőállásos, 36,85 méter hosszú, 2,3 méter széles szerelvények teljes utasterheléssel együtt negyvennyolc tonnát nyomnak. A villamos nyolc tengelyéből hat hajtott, a három, egyenként kétszáznegyven kilowatt teljesítményű vontatómotor műszakilag hetven, forgalomban hatvan kilométer per órás legnagyobb engedélyezett sebesség elérését teszi lehetővé.

A Combinók utódjának szánt, moduláris felépítésű Aveniók első vásárlójaként a müncheni MVG jelentkezett be 2012 szeptemberében: a társaság nyolc szerelvényt rendelt meg huszonkilencmillió euróért (bő kilencmilliárd forint). Az első szerelvényt 2013 őszén mutatták be, majd közel egy évvel később, 2014 szeptemberében állt forgalomba. Az MVG 2015-ben kötött keretszerződést a Siemensszel, akkor első körben további huszonkét villamost vásároltak hetvenmillió euró (nagyjából huszonkétmilliárd forint) értékben. A kontraktus összesen legfeljebb százhuszonnégy tuja lehívását teszi lehetővé, mellyel a teljes beruházás értéke elérheti a háromszázmillió eurót (kilencvenötmilliárd forintot) – jelenti a Railway Pro.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!