A tervezett időpontban, elkészült Püspökladány és Kaba állomások között a jobb vágány nyílt vonali szakaszának átépítése, beleértve a teljes felsővezeték-átépítést és az egyelőre ideiglenes biztosítóberendezést is. A három napos hétvége közepén, a Szajol–Püspökladány közötti forgalomba helyezésekhez hasonlóan, a szokásos rendben zajlott az eljárás.

Szürke szamarak szerencsére nem jártak errefelé: balesetveszélyes lett volna (a szerző felvételei)

Őszies, ködös időben, de az esőt megúszva vizsgálta a bizottság az elkészült új vágányszakaszt és a kapcsolódó dokumentációt. Majd ezután be is utazták a szakaszt: a GYSEV 333-as Szilijét a Kárpát Vasút egyik mozdonyvezetője vitte. Megállapították, a Püspökladány–Kaba jobb vágány átépítés utáni műszaki állapota a százhúsz kilométer per órás sebességű közlekedésre alkalmas, a biztosítóberendezés üzemszerűen működik, és a felsővezeték is hibátlanul „teljesített”.

Flirt annál inkább!

A bizottság az elkészült létesítményeket a forgalom felvételére alkalmasnak találta. Technológia-kötöttség miatt negyvennyolc órán keresztül nyolcvan kilométer per órás sebességkorlátozással került forgalomba a szakasz – ez kedden 18 órakor jár le, majd az üzemeltető újabb beutazását követően, a vonalra jelenleg engedélyezett százhúsz kilométer per órás sebesség lép életbe.

Megy a GYSEV 333-as Szilije: ezzel utazta be a bizottság a vadonatúj pályát

Engedtessék meg e sorok írójának négy mondat, amely igencsak személyes élmény:

  • Ennek a szakasznak legutolsó átépítése 1982-ben volt.
  • Fiatal mérnökként volt szerencsém akkor is ott lenni a forgalomba helyezési eljáráson.
  • A beutazást akkor is Szilivel tartottuk.
  • A bizottság vezetője akkor, a már évek óta nyugdíjas kollégám és dupla névrokonom, Szabó István vonalbiztos volt.

Nem fogták vissza a gépet... Sőt!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!