A megnyitásra váró állomások idén időrendi sorrendben a következők: októberben a nyolcas vonalon Novokoszino, novemberben a kettes vonalon Alma-Atinszkaja (Bratyejevo), végül decemberben a hármason Pjatnickoje Sossze. Ezen felül egy új átszállási pont is kiépül Delovoj Centr állomásnál, amely a meglévő négyes vonalat kapcsolná össze a tervezett külső körjárattal, valamint a 2013-ban részben elkészülő Kalinyinszko-Szolncevszkaja vonallal.

Ez utóbbi érdekessége, hogy tulajdonképpen nem más, mint a nyolcas vonal nyugati kiegészítése, azonban a jelenlegi végállomás, a Tretyakovszkaja és a Delovoj Centr közötti szakasz hiányzik, sőt információink szerint még a nyomvonala sincs véglegesen kijelölve. A jövő évben a tervek szerint a Delovoj Centr és Park Pobjedi állomások közötti szakasz készül el. Ha a vonal teljes egészében összeér, a város délkeleti lakóövezetét összeköti a Moscow-City elnevezésű irodanegyeddel, valamint a délnyugati kultúrnegyeddel.

Moszkva metróhálózata a közeljövő bővítési terveivel (szaggatott vonallal). Az eredeti méret <a href=http://www.mosmetro.ru/documents/11370/pers_map.jpg>itt érhető el</a><br>(forrás: <a href=http://engl.mosmetro.ru>mosmetro.ru</a>)

A hosszú távú elképzelések szerint a következő kilenc évben újabb 98 kilométernyi metróvonal épülne, negyvennégy új állomással, és mintegy 344 milliárd rubeles (közel 2600 milliárd forint) költségvetéssel, 400 kilométer fölé bővítve a város metróhálózatát. Röviden: a mintegy hetven év alatt kiépült hálózatot kevesebb mint egy évtized alatt harmadával bővítenék.

A Delovoj Centr állomást most csak kétharmad részben építik meg, a külső körjárat állomása még várat magára. A hangsúly most a Moscow-City kiszolgálásán van, hiszen a területen 2015-ben egy hárommillió négyzetméternyi irodát magába foglaló komplexum nyílik, és a négyes vonal meglévő állomása a kivitelező szerint nem lesz képes kiszolgálni a környék forgalmát.

A 3-as vonalat is hosszabbítják északnyugaton<br />(fotó: Tevan Imre)