Kezdődik a fogorvosi beavatkozás

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.04.13. 18:00
Zubi_01

A Szlovák Vasúttársaság (ŽSR) 18,58 millió euróért (adómentes összeg) újítja fel a Csorba és Csorbató (Štrba–Štrbské Pleso) közötti fogaskerekű vasútvonalat. A munkákat a nyílt közbeszerzési pályázaton győztes Strabag és Swietelsky-Slovakia által alkotott konzorcium végzi.

A szerződés értelmében teljesen megújul az öt kilométer hosszú fogaskerekű vasúti pálya sínpárja, valamint Csorba állomáson a fogaskerekű vasút fogadóépülete (emeleti szintje), Mogyorós megállóhely (Tatranský Lieskovec) és Csorbató állomás épülete is. A fogaskerekű pálya felújítása magában foglal öt új váltó kialakítását is, ebből az egyik fogazott sín nélküli lesz. Felújítják a felépítményt és alépítményt egyaránt, teljesen új vízelvezető rendszert alakítanak ki a pálya mentén. Megújulnak a peronok és a világítás is, valamint a turistaösvények átjárói is, továbbá erősítik a támfalakat.

Ereszkedik a fogaskerekű Csorba állomásra (fotók: a szerző)

A Tátrában egyébként azt tervezik, hogy teljesen új szerelvényeket szereznek be, amelyek nem kizárólag a Csorba állomás és Csorbató közötti fogaskerekű vasúton használnának, hanem a Tátrai Villamos Vasút vonalán is, Csorbatóról Ótátrafüred és Tátralomnic, vagy Poprád felé. Ez technikailag lehetséges, hiszen a Fogaskerekű Vasút és a Tátrai Villamos Vasút ugyanolyan, 1 000 milliméter nyomtávú, s az összekötővágány is létezik.

Csorbató állomára érkezett a fogaskerekű

Korábban írtuk, hogy a vonalon jelenleg üzemelő három kétkocsis vonatot még 1970-ben építette a svájci SLM Winterthur, ezek is már cserére érettek, a Stadler szállítja az új „zubacskákat″. A fogaskerekű új vonatait a GTW-motorvonatplatform alapján építi meg a Stadler. Svájcban és Franciaországban jelenleg is közlekednek ilyen fogaskerekű vonatok. A szlovákok számára sem ismeretlen a középső, dedikált egységben található hajtással tervezett GTW-platform: a keskeny nyomközű villamosvasúton 425-ös sorozatú, a ruttkai ŽOS által Stadler-licenc alapján épített villamos szerelvények járnak, a nagyvasúton pedig 840-es sorozatú, dízel-GTW-k közlekednek Poprád térségében.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek