A német állam támogatásával tizenhárommillió eurós beruházást hajtott végre a Hamburgi Kikötő (HHLA) a kikötői komplexuma legnagyobb konténerterminálján. A Container Termial Burchardkai (CTB) korábbi nyolc vágánya mellé újabb kettőt építettek és a meglévő két portáldaru helyett már négy üzemel egymástól teljesen függetlenül a létesítményben. A fejlesztésnek köszönhetően huszonöt százalékkal nőtt a terminál kapacitása, így már évi nyolcszázötvenezer TEU-t tud kezelni.

A CTB helyét pirossal jelöltük a Google térképén

A vágányok mindegyikére hétszáznegyven méter hosszú szerelvényeket tudnak fogadni. A négy daru által a konténerek mozgatása gyorsabb, a kiszolgálás rugalmasabb a korábbiaknál. Egyúttal a HHLA egy második vasúti kapcsolatot is elkezdett építeni a CTB és a kikötői vasúthálózat között, ami 2020-ban fog elkészülni. A HHLA reményei szerint a második vonalnak köszönhetően jelentősen növekedni fog a vasúti forgalom a kikötőben, amit immáron felkészülten várnak. 2010 óta a CTB vasúti forgalma ötven százalékkal nőtt, a teljes kikötői árumozgást tekintve pedig a vasúti szállítás részaránya az elmúlt nyolc–kilenc évben harminchétről negyvenhárom százalékra emelkedett.

A hamburgi kikötő az Elba torkolatában fekszik, száztíz kilométerre a tengertől. Ez Németország legnagyobb, Európa harmadik legforgalmasabb és a világ a tizenötödik legnagyobb forgalmú kikötője, összesen hetvennégy négyzetkilométer kiterjedéssel. A Burchardkai a négy konténerterminál közül a legnagyobb (a másik három az Eurogate, az Altenwerder és a Tollerort terminál), összesen 2850 méter hosszú partszakaszán nyolc hajó tud dokkolni.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!