Az M8-as gyorsforgalmi út rövidke szakaszának meghosszabításáról ad hírt a kormányközeli Magyar Idők. A portál szerint az állami beruházó a napokban meghirdette az M7-es és Dunaújváros, valamint a Dunavecse és Kecskemét közötti szakasz tervezési munkálataira a közbeszerzést. Ha megvalósul a teljes fejlesztés, az M8-as nagyjából az M0-s nyomvonalát ismétli meg 60-80 kilométerrel délebbre. Az utat két részletben tervezik megépíteni: az első szakasz az M7-es autópálya 710-es úti, készülő csomópontjától 65 kilométeres szakaszon Dunaújvárosig; a második Dunavecsétől 100 kilométeren át Kecskemétig. A két rész közötti szakasz már korábban megépült, a Dunaújváros alatti Kisapostagnál 2007 nyarán adták át a Pentele hidat és a rávezető öt kilométernyi autópályát.

Az M8-as nyomvonala. A kékkel jelölt szakasz van egyelőre kész (forrás: Wikipedia)

Az M8-asból szintén előrehaladott állapotban van a Kecskemét és Nagykőrös közti rész, ennek tervei már elkészültek. Az M8-as Szolnok előtt csatlakozik majd be az M4-esbe. A távlati tervek szerint Szolnoktól északkelet felé fordul majd a sztráda és Eger térségében éri el az M3-ast. A másik végen pedig Veszprémen át a 8-as út nyomvonala mentén az osztrák határ a cél.

A Magyar Idők kiemeli a kormányzati célt, hogy a fővárost minél jobban tehermentesítsék az új beruházások. Az M8-as fégyűrű hasznos összeköttetést teremthet a jelenleg meglevő sugaras autópályáink között – bár a hálózat gyűrűs-sugaras továbbfejlesztésének alapelveit is sokan vitatják.

Az építkezés a tervek szerint 2023-ban kezdődhet meg.

Balatonfőkajárnál már épül az M7-es és a 710-es (később M8-as) csomópontja (fotó: Tevan Imre)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!