Bár Várpalota környéke már közel sem olyan nehézipari vidék, mint a szocialista érában, néhány nagyüzem azért tartja magát. A legnagyobb a Pétfürdőn működő Nitrogénművek Zrt., ahol 1931-ben kifejlesztették az ammónium-nitrát tartalmú, azóta is Pétisónak nevezett műtrágyát. A műtrágyagyárban az elmúlt évtizedben jelentős bővítést végeztek, ennek az egyik leglátványosabb részéről portálunk is beszámolt, amikor Gönyűről szállítottak túlméretes fuvarban különféle ipari építményeket az új gyáregységekhez.

Rakott műtrágyavonatot húz ki a Szergej az üzemből Várpalota állomásra. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A gyárbővítés és a cég külföldi érdekeltségei az üzem vasúti forgalmában is növekedést hoztak. Hetente többször indulnak gigantikus irányvonatok szinte minden jelentősebb határállomásunk felé, de Szabadka és Kürtös a leggyakoribb irány. A húsz, eltolható oldalfalú teherkocsiból álló szerelvényekkel idéntől már nem remot Dácsia küzd az iparvágányon, a MÁV Start remot Szergejre cserélte a várpalotai tartalékot. A Szergej hétköznapokon reggel szokott benézni a Nitrogénművekhez. A késztermékeket szállító irányvonatok szerelvényein kívül egyéb kocsikat is cserélnek, többnyire néhány tartályvagon adja a napi forgalmat.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!