A harmincévnyi gyári karbantartást is magában foglaló üzlet értéke körülbelül 1,1 milliárd euró, vagyis nagyjából háromszázötven milliárd forint. A tízkocsis, széles, 1520 milliméteres nyomtávú, Velaro RUS típusú vonatokat a Siemens Mobility és az orosz Szinara közös vállalkozása, az Uráli Mozdonygyár (Uralszkije Lokomotyivi) építi meg, a karbantartás a Siemens szentpétervári bázisán zajlik. Az Oroszországi Vasutak (RZSD) legújabb nagysebességű szerelvényei a Moszkva és Szentpétervár között fognak közlekedni; a hatszázötven kilométer hosszú útvonal az ország legforgalmasabb vasútvonala, és az utasszám folyamatosan emelkedik.

A már meglévő tizenhat nagysebességű Szapszan mellé újabb tizenhárom motorvonat érkezik (fotó: Mihail Scserbakov)

Az RZSD már harmadik alkalommal rendelt a kétszázötven kilométer per órás sebességre képes Szapszanokból (magyarul: vándorsólyom). A 2006-os, nyolc szerelvényre szóló alapmegrendelést 2011-ben további nyolccal fejelték meg. A harmadik adagról a tavaly szeptemberi berlini InnoTrans kiállításon és vásáron egyeztek meg a felek, a végleges megrendelésre most került sor. Akkor még tizenegy Szapszan vásárlásáról volt szó, végül két szerelvénnyel még többet is kért az RZSD  – jelenti a Railway Gazette.

A Siemenstől elmondták, a Velaro-platform megbízhatóságának köszönhetően a vasúttársaság növeli a járművek értékállóságát a teljes élettartamciklusra vetítve, továbbá javítja az utaskomfortot és optimalizálja a rendelkezésre állást is. A Szapszanok a 2009-es forgalomba állításuk óta eddig összesen több mint ötvenmillió kilométert tettek meg. A gyártó szerint a körülbelül ötszázötven utas befogadására képes, korszerű, az oroszországi vonatbefolyásolási rendszerrel is ellátott szerelvények egyaránt bírják a mínusz negyven Celsius fokos zimankót és a plusz negyven fokos hőgutát is – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!