Új csillagok az Eurostar horizontján: Avelia Horizonokkal frissítik a flottát
A francia–brit–belga vasúti vállalkozás harminc kétszintes, a saját keresztségben Celestia elnevezést szerző, nagysebességű motorvonatot vásárol az Alstomtól.
A francia–brit–belga vasúti vállalkozás harminc kétszintes, a saját keresztségben Celestia elnevezést szerző, nagysebességű motorvonatot vásárol az Alstomtól.
Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...
Az Európai Beruházási Bank (EIB) számításai szerint megérné 200–250 kilométer/órás tempóval használható vonalakat építeni. Az első Konstancától a magyar határig vezetne.
Kétszáz éve, 1825. szeptember 27-én kezdte meg működését a világ első közforgalmú vasútja, a Stockton & Darlington Railway. De mi történt azóta? Nemzetközi és hazai kitekintés.
Tizenkét motorvonatot rendelt az Alstomtól a brit cég, és már csak a brit Vasúti és Közúti Hivatal jóváhagyása kell, hogy elindíthassák a járatokat. Véget érhet az Eurostar három évtizede tartó monopolhelyzete.
A szerelvények a keleti parti nagysebességű vonalon, a Washington DC-t Philadelphián és New Yorkon át Bostonnal összekötő Northeast Corridoron emelik az amerikai nemzeti vasúttársaság prémiumszolgáltatásának színvonalát.
A Salerno–Reggio Calabria vasútvonal Paola és Cosenza közötti szakaszát a Webuild Group által vezetett konzorcium valósíthatja meg, 1,6 milliárd euróból.
A Talgo által megépített nagysebességű ingaszerelvények első stokkjai várhatóan a decemberi menetrendváltással állhatnak forgalomba.
A leendő lengyel központi repülőtér és közlekedési csomópont utasterminálját és vasútállomását várhatóan 2032-ben adhatják át a forgalomnak, a Varsó–Łódź nagysebességű vasútvonallal egyidejűleg.
A Siemens Mobility már tizennégy mozdonynál tart a végső tesztelésnél. A cél egy kétezer kilométeres nagysebességű hálózat létrehozása.
Egy friss uniós felmérés alapján sokan támogatják a tagállamok közötti vasúti infrastruktúra fejlesztését, a rövid és közepes távokon egyértelműen előnyben részesítve a nagysebességű vonatokat a repüléssel szemben.
Az életnagyságú tesztjármű hét másodperc alatt érte el az elképesztő sebességet egy új, egykilométeres tesztpályán. A cél a nyolcszázas tempó.
A Talgótól hatvanöt szerelvényt, az azokat mozgató mozdonyokat pedig a Siemenstől szerzik be. A bizonyos karbantartási szolgáltatásokat is magába foglaló szerződés összértéke 2,4 milliárd euró.
A DB, az ÖBB és a Trenitalia együttműködésében igénybe vehető járatok várhatóan a 2026. decemberi menetrendváltástól fognak közlekedni.
Az úgynevezett Starline-hálózat gyorsabb és zökkenőmentesebb nemzetközi utazásokat tenne lehetővé, miközben Európa-szerte átalakítaná az áruszállítási logisztikát és csökkentené az ellátási láncok kibocsátását is.