A kiürítéskor készült fotó jól érzékelteti a látási viszonyokat

Szerencsésen végződött, utasok komoly sérülése nélkül, a Katmanduban történt baleset. A Turkish Airlines TC-JOC lajstromjelű Airbus A330-asa Isztambul felől érkezett a nepáli főváros repülőterének légterébe, 227 utassal és 11 főnyi személyzettel a fedélzetén, adja hírül az AvHerald repülésbiztonsági portál.

Az első leszállási kísérlet a 02-es pályára megszakított megközelítéssel végződött, mert a személyzetnek a minimális megközelítési magasságban nem volt vizuális kapcsolata a pályával, magyarán a sűrű ködben nem látták a pályafényeket. Egyes hírek szerint ráadásul a rossz látási körülmények miatt a gép mintegy órányi légtérben történt várakozás után kísérelte meg először a leszállást, és ugyancsak ellenőrizetlen jelentések szerint már eléggé fogytán volt az üzemanyaga.

Az orrfutó becsuklott

A második leszállási kísérlet során a gép földetért ugyan, de aztán letért a betonról, valamennyi futója a puha földre került, az orrfutó összecsuklott. A helyi polgári légihatóság szerint az egyik főfutó már földetéréskor nem a betont, hanem a mellette lévő puha talajt érintette, és ennek következtében már ekkor megsérültek a gumik. Megállás után a személyzet evakuálta a gépet, ennek során négy utas könnyebben megsérült.

A repülőteret lezárták a nemzetközi forgalom elől. A belföldi légiforgalom úgy  mehet tovább, hogy a pályaküszöböt áthelyezték 1550 méterre a 02-es küszöbtől, így a kisebb gépek számára további 1550 méternyi pálya marad le- és felszállásra.

A főfutók alaposan beásták magukat a puha talajba

A nemzetközi forgalom a tervek szerint március ötödikén, helyi idő szerint délután négykor indulhat meg újra a Katmandu Tribhivan repülőtéren. A gépet közben már sikerült elvontatni és megkezdődött a vizsgálata. Az A330-as fiatal példány, tavaly májusban állította szolgálatba a légitársaság.

Sérültek a hajtóművek is

Katmandu egyike a világ ama repülőtereinek, amelyek olykor igen nehéz feladat elé állítják a pilótákat. A pálya nincs felszerelve a rossz látási körülmények között is biztonságos leszállást segítő műszeres berendezésekkel (ILS), miközben igen sokszor lepi el a köd a légikikötőt, máskor az erős keresztszél nehezíti a landolást. A hegyek közelsége ugyancsak bonyolulttá teszi a megközelítési eljárásokat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!