A cseh Leo Express magánvasút megkapta a szükséges engedélyt a lengyel vasúti hatóságtól (UTK), hogy járatokat közlekedtethessen Lengyelországban egészen a lengyel-fehérorosz határon fekvő Terespolig. A hatósági engedély azonban csak egy elég lényeges feltétel mellett érvényes: négy vonatpár indítása esetében érvényes az engedély. Ez a feltétel pedig egyelőre ellehetetleníti a járatok beindítását, hiszen a Leo Expressnek jelenleg csak öt Flirtje van a Stadlertől. Ezekkel nem tudják lefedni a négy járatpárt.

(fotó: Leo Express)

Ugyanilyen feltétel mellett kapta meg a Leo Express az engedélyt a másik lengyelországi vonalra is, amely a lengyel-ukrán határon fekvő Medykába irányuló vonatokra érvényes. Itt is csak akkor indulhatnak el a vonatok, ha négy párt indít a magánvasút saját üzleti kockázatára. A Leo Expressnél azt mondták, hogy nagyon fontos volt számukra ez az engedély, a jövőben szeretnének járatokat indítani Lengyelországban, az említett célállomásokra is. Egyelőre azonban várniuk kell, amíg a cég járműflottája elég nagyra nő ahhoz, hogy elindíthassák a járatokat.

A kínai járműgyártó által gyártott Sirius szerelvénye a brémai kikötőn keresztül jutott Csehországba

Ez lényegében azt jelenti, hogy a Leo Express a kínai CRRC járműgyártó által gyártott Sirius motorvonatok engedélyeztetési folyamatának a végét várja. Ha ez sikeres lesz, akkor már lesz elég szerelvény a járatok beindításához. A kínai szerelvényeket cseh, szlovák és lengyel honosítási eljárás alá vetik. A Leo Express jelenleg Krakkóba és Wrocławba (Boroszló) közlekedtet nemzetközi járatokat Csehországból.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!