Az alapkőletételen Mayer András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy hét külön szintű csomópont, negyvenöt híd és két vadátjáró épül az úton. A Sopron és az országhatár közötti szakasz építése előkészítés alatt van, már tervezik a Sopront elkerülő, több mint hatszáz méter hosszú alagutat a Bécsi-domb alatt, amely az ország leghosszabb alagútja lesz. Sopron számára létérdek a gyorsforgalmi út megépítése, mert hosszútávon határozza meg a térség jövőjét. A város számára a térség legjelentősebb gazdasági fordulata következhet be az út elkészültével. Száztíz kilométer per órás sebességgel lehet haladni majd a magyar és az osztrák főváros irányába is, megszűnik a kistelepüléseken és Sopronban az egészségre káros tranzitforgalom, a gyorsabb közlekedés miatt pedig versenyelőnyhöz jut a gazdasági szféra. A térség gyorsabb elérésével a helyi természeti és kulturális értékek nagyobb vonzerőt kaphatnak, mert várhatóan többen választják majd úticélul Sopront és környékét, ami szintén növekedést jelent az itt élők számára. A gyorsabb közlekedéssel megszűnhet a Sopronban, vagy Győrben munkát vállalók elvándorlása, mert a kistelepülésen élők számára is elérhetővé válik a két város.

Az ötvenhét kilométer hosszú M85-ös út tizennyolc települést érint, s négy részre osztva kivitelezik. A Csorna és Fertőd-Endrédmajor közötti szakaszt kivitelezője az STR-B M85 Konzorcium, amit a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. alkot. A Fertőd-Endrédmajor és Nagylózs közötti szakaszt az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. építi, míg a Nagylózs-Sopron-kelet és a Sopron-kelet-Fertőrákos közötti szakaszokat a Dömper Kft.-ből és a Subterra-Raab Kft.-ből álló DS Konzorcium kivitelezi.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!