Az M61 010-es Nohab a MÁV Nosztalgia Kft. öt kocsijával kerekedett fel szombat reggel Budapestről, hogy a 30a vonalon elérje Székesfehérvárt. Innen körüljárás után jött az utazás izgalmasabb része: a vonat az 1979 óta személyforgalom nélküli 6-os (Fehérvár–Bicske) vonalon folytatta útját a még járható részen Lovasberényig. Szerencsére nem egy teljesen elhagyatott vonalrészről van szó: még van tehervonati kiszolgálás, Lovasberény állomáson fát rakodnak. Ugyancsak előfordul néha különvonat is, de járt már erre fotósvonat és filmforgatások miatt is van még néha forgalom a 6-oson.

Pátkához közelít a különvonat a 010-es Nohabbal. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A Nohab-GM Alapítvány különvonata dél körül ért Lovasberénybe, ahonnan némi fotózás és körüljárás után indult is vissza a menet az odaúttal azonos útvonalon. A 6-os vonalon párszor szintén megálltak fotózás céljából, de sok vasútbarát autóval és néhányan (köztük szerzőnk) biciklivel követték a menetet. Olyan nehéz dolguk nem volt, a vonalra engedélyezett tíz kilométeres óránkénti sebesség akár kocogva is tartható...

Vasárnap délelőtt jött a jó hír: az alapítvány nem áll le, idén nyáron is szerveznek utat a Balaton északi partján Tapolcára. Az út június 10-én lesz, ide kattintva informálódhatnak az ajánlatról!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!