Néhány hét, és a Lufthansa Budapesten mutatja be a legfrissebben szolgálatba állt szélestörzsű, nagyhatótávolságú típus, az A350 egyik példányát, az alkalom pedig egy fontos jubileum: fél évszázaddal ezelőtt, 1967. augusztus 26-án érkezett Ferihegyre a Lufthansa első menetrendszerű járata.

A Lufthansa 350-ese: Münchenből rajzanak az XWB-k<br>(fotó: Lufthansa)

(Némi magyarázat: természetesen a háború előtt bőven voltak Lufthansa-járatok Mátyásföldre majd Budaörsre, de a mai légitársaság nem jogutódja a korábbinak: a most létező Lufthansát 1953-ban alapították, majd a cég a felszámolás alatt lévő korábbitól, 1954-ben vásárolta meg a védjegy, a daruszimbólum és a kék-sárga színek használati jogát.)

Az évfordulóval kapcsolatban a légitársaság többféle kvízjáték mellett szeptember nyolcadikán rendezi zártkörű ünnepségét a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, és errre az alkalomra érkezik a Lufthansa XWB-inek egyike. A meghívottak és a sajtó képviselői az 1-es terminál forgalmi előterén nézhetik meg a gépet, a 350-es érkezése és indulása természetesen a kettes kilátó teraszáról is nyomon követhető, hangzik a légitársaság közleménye, nem beszélve a reptér körüli spotterpontokról – tehetjük hozzá.

A német légitársaság egyébként szeptemberben „átnyergel” az év elején forgalomba állított A350-esre, legalábbis ami a München-Hongkong járatot illeti, jelentette be a Lufthansa a szerkesztőségünknek eljuttatott másik közleményében. A vonalat két, augusztusban és szeptember elején beérkező, újabb XWB repüli majd, a társaság negyedik és ötödik példánya a típusból (D-AIXD és D-AIXE), kiegészítve az eddigi müncheni A350-hálózatot (Boston, Delhi és Mumbai). A gépek fedélzetén 293 fő utazhat, 48 az üzleti, 21 a prémium turista- és 224 a turistaosztályon, a Lufthansa a típusból összesen 25 példányt rendelt.

* * * Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!