Péntek délelőtt borongós, ködös időben szálltak le az utasok a soproni állomás peronjára, ám a hangulat annál örömtelibb volt. A vasúttársaság ugyanis idén októberben ünnepelte megalakulásának 140. évfordulóját. Ennek alkalmából az első vágány melletti peronon rendeztek megemlékezést, ahonnan természetesen a torta sem hiányozhatott, melyet Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a GYSEV elnöke, és Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója vágott fel.

A vasúttársaságot létrehozó Erlanger Viktor 1872. október 15-én nyert koncessziós jogot arra, hogy Győr, Sopron és Ebenfurth között vasútvonalat létesítsen. A GYSEV akkori engedélyokmányát az 1872. évi XXVII. törvény szentesítette, melyet maga Ferenc József császár és magyar király írt alá.

Kövesdi Szilárd beszédében kitért arra, hogy a zöld-sárga vasúttársaság háza táján az elmúlt években rengeteg változás történt. Elmondta: a Győr–Sopron között húzódó 8-as számú vasútvonal duplavágányosítására elkészültek a tervek. A kivitelezés költségeihez úniós forrásokra pályázik a vasúttársaság. A fejlesztés nemcsak a teherszállítás, hanem a személyszállító vonatok közlekedése szempontjából is fontos. Az említett 90 kilométeres második vágány megépítését a jelenlegi vonatforgalom is indokolja.

A gépen látható grafikák a vasúttársaság múltját és jövőjét szimbolizálják<br>A képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből

Az iho.hu korábban már beszámolt arról is, hogy a nemrég átvett mellékvonalait is villamosítja a GYSEV. Történetesen a Szombathely–Csorna–Hegyeshalom vasútvonal Porpác–Csorna–Mosonszolnok pályaszakaszán „jöhet a drót” 2015-re.

„Az utasok már láthatták Joseph Haydn, Széchenyi István, Liszt Ferenc, és Erzsébet királyné azaz Sisi emléke előtt tisztelgő Tauruszokat, amelyeket korábban szintén felmatricáztak. A vasúttársaság ezúttal saját történelmét eleveníti meg a villanygépen. A GYSEV fejlődése nemcsak a cégnek, nemcsak Magyarországnak, hanem a potenciális külföldi partnereknek, más országoknak is előnyére válhat, hiszen rengeteg lehetőség rejlik mind az áru-, mind a személyszállítás terén” – mondta el beszédében Dávid Ilona.

A délelőtt fénypontja tagadhatatlanul a  470 504-es pályaszámú, jubileumi mozdony volt, amely begördült a vasútállomás első vágányára, hogy megfürdőzzön a kíváncsi tekintetek és a vakuk szapora fényében. A Tauruszon látható grafika egy korabeli gőzmozdonyt ábrázol, amely a vasúttársaság múltját szimbolizálja, továbbá látható a társaság által korábban megrendelt Flirt motorvonat képe is. A grafika középpontjában az 1872-es, díszes engedélyokmány kör alakú pecsétje, fölötte pedig három város, Győr, Sopron és Ebenfurth neve látható. A mozdony másik oldalán a városok német nevei szerepelnek. Az orr-részen korabeli térképet láthatunk, valamint egyik felén a GYSEV 140, másikon pedig a Raaberbahn 140 feliratot.

A vezetőállásnál osztrák és magyar zászló is látható, amelyeket a visszapillantó tükrök hátoldalára matricáztak. A díszes gép első útján Ausztriába indult: Ebenfurth érintésével jött vissza Sopronba, ahonnan egy intercityt vitt Budapestre, így már az avatása napján bejárta a vasúttársaság eredeti, Ebenfuth–Sopron–Győr
vonalát.