Szerda este indult útnak, és vasárnap érkezett meg Budapestre a különleges rakományt szállító tréler, adta hírül a Gyermekvasút weboldala. Ahogy egy évvel korábban a 2003-as, most a 2004-es gép kapott teljes nagyjavítást Szombathelyen. A legfontosabb változás, hogy a gép új Caterpillar C-15 motort kapott, névleges teljesítménye 354 kilowatt. A 2003-astól eltérően a segédüzemi berendezések korábbi hidrodinamikus hajtóművét hidrosztatikusra cserélték. Megújult a segédüzem is, a mozdony egyes alkatrészeit kicserélték, másokat felújítottak.

Az első remotorizált mozdony tavaly év végén állt forgalomba<br>(fotók: Óvári Péter)

Átépült a kipufogórendszer, megújult a mozdony elektromos hálózata, világítása és a vezetőállás is. A kezelőszervek mellé új, digitális kijelzőket szereltek fel. Új, teljesen zárt lett a hűtővízrendszer is, amely egy előmelegítőt is kapott. Negyven Celsius-fokos hűtővíz-hőmérséklet alatt a motor nem indítható. A mozdony forgóvázait is felújították, a kerekeket újraabroncsozták. A mozdony várhatóan jövő év elején áll majd forgalomba, addig még a Gyermekvasút hűvösvölgyi fűtőházában foglalkoznak vele a hozzáértő kezek. Újrafényezés, és kisebb munkák elvégzése után vonali futó- és terhelési próbák következnek majd.

Gépmenetben robog az új szíves mozdony a budai hegyek között

A Gyermekvasút tervei között szerepel az öt mozdonyuk felújítása, az Mk45,2001-es gépet pedig eredeti állapotában szeretnék megőrizni. A projekt tehát folytatódik, a 2002-es mozdony már el is indult a szombathelyi járműjavítóba.