A bemutató után a jelenleg is zajló hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon láthatta, próbálhatta ki először a nagyközönség az új Volvo FH kamiont. A svédek szinte az alapjaitól tervezték újra a gépet, ami már első ránézésre is látszik, hiszen modern, éles formákat kapott. Elhagyhatták a tükörházat a jobb kilátás érdekében, így csak tükörtartó karokat alkalmaztak, rajtuk az állítható tükrökkel – olvasható a vezess.hu oldalon.

Az új Volvo FH.<br >(fotó: volvotrucks.com)

Az újfajta kabinkialakítás áldásos hatása az is, hogy szellősebb lett a beltér, egy teljes köbmétert nyertek a fejlesztők. Ennek hozománya, hogy 300 liternyi tárolóhellyel többet alakítottak ki a mérnökök. Az ágyak is szélesebbek lettek, és kicserélték a székeket is, így négy centiméterrel hátrébb lehet őket csúsztatni.

A megújult hálótér.<br >(fotó: volvocars.com)

A műszerfalon is találnak majd újdonságot az előző FH-ról az újdonságra váltó sofőrök, hiszen számos funkció vezérlése a kormányra került, köztük a navigációé és a telefoné is. Az összes fontos műszer középre került, a kevésbé fontosak pedig a két szélre. Nagyobbak lettek az üvegfelületek, amitől a szubjektív térérzetet is jobbnak érzi majd a kamion sofőrje. Újdonság az is, hogy a műszerfal egy tömbből készült, ami így merevebb, stabilabb, ezáltal jobb minőségérzetet kelt – tudtuk meg a vezess.hu cikkéből. Az állóhelyzeti hűtést is áttervezték, ami most már a fülke integrált része, így nem foglal helyet a fülkéből és az aerodinamikát sem befolyásolja. A működésén is finomítottak, így például képes arra, hogy a működése során figyelje az akkumulátor állapotát, ami nem merít le, így reggel is indul majd a teherautó motorja.

A hajtáslánc is sokat fejlődött az új típusnál, hiszen a Volvo bevezette az Euro 6-os dízelmotorokat, valamint az I-Shift automatizált váltó kettős tengelykapcsolós változatát. A kettőt együtt a svédek I-Torque rendszernek hívják. Az új váltó 900-1200-as közt tartja a D13 kódjelű 460 lóerős és 2800Nm nyomatékú motort, ahol a leghatékonyabb, ezáltal a leggazdaságosabb is. A váltások közt nem szakad meg a nyomatékátadás a kettős tengelykapcsolós rendszernek köszönhetően, így ez is a hatékonyságot és az üzemanyag-takarékosságot segíti elő. A gyáriak szerint így egy év alatt akár 4100 liternyi gázolajat lehet megspórolni – derül ki a vezess.hu írásából. Az I-Torque rendszert 2013 őszén kezdik majd gyártani Európában, de szerencsére a D13-as Euro 6-os motorra nem kell annyit várni, korábban bemutatkozik majd.

Az új Volvo FH az első kamion a világon, amelyik független első felfüggesztéssel és fogasléces kormányművel készül, ennek előnye leginkább kanyargós úton jön ki, hisz javul az úttartás és a kezelhetőség.

A műszerfalat egy tömbből alakították ki<br >(fotó: volvocars.com)

A kabin külső kialakításánál a dizájn mellett a biztonság is fontos szerepet kapott, így például a fülke a karosszériaelemekhez jelenleg elérhető legerősebb anyagból, magas szilárdságú, izosztatikus préseléssel formázott thermoset bóracélból készült.

Az új kamion természetesen fejlett hatékonyságjavító szolgáltatásokkal siet a sofőrök és a vállalatok segítségére. Ennek a berendezésnek köszönhetően akár 5 százalék üzemanyagot lehet tartósan megtakarítani.

A különböző fedélzeti berendezések indítópanelje<br >(fotó: volvocars.com)

Az új Volvo FH sorozat leghamarabb 2013 tavaszától érhető el az európai piacon, de aki nem tud várni, az licitálhat rá az interneten.

Az új FH 2013 tavaszától érhető el<br >(fotó: volvocars.com)