Az európai légiipari óriás 2017 októberében vásárolta fel a kanadai Bombardier 50,1 százalékát. A lépéssel a vállalat lefelé bővítette kínálatát. Sokan már akkor azt jósolták, hogy a saját piaci szegmensében, azaz a 100–150 utast befogadó, keskeny törzsű sugárhajtású gépek csoportjában sikeres CSeries-család előbb-utóbb az Airbus terméksorába olvad bele.

Az üzleti hírügynökség most azt jelentette saját, az ügyletet jól ismerő forrásokra hivatkozva, hogy az A200-as sorozat várhat a CSeries két gépére. Egészen pontosan A210 lehet a CS100-as és A220 a nagyobb, székezéstől függően akár 160 főt is befogadó CS300-as. A döntést várhatóan a cégfelvásárlás jogi és pénzügyi lezárását követően jelenthetik be, akár a Farnborough-ban megrendezett légikiállításon. Érdemes megjegyezni, hogy 2004-ben itt jelentette be a CSeries-t a Bombarider is.

A szakértők szerint a „névre vétel” azt üzenheti a potenciális vásárlóknak: az Airbus igenis hosszú távon számol a kanadai gépekkel, nem fog megszűnni sem a támogatás, sem az alkatrész-utánpótlás sem. A jól marketingelhető átkereszteléstől azt is várja az európai óriás, hogy újabb, komoly érdeklődőket hozhat az eddig meglehetősen kevés (legalábbis a két klasszikus, az Airbus A320-asokhoz és a Boeing 737-esekhez képest) megrendelés mellé. 2018 áprilisáig összesen 372 megrendelés érkezett a két típusra (CS100: 123, CS300: 249), ebből harminc gépet (nyolc CS100-ast és huszonkét CS300-ast) adtak át.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!