Januárban megkezdte (egyelőre még csak teszt)működését Csepelen a Metrans intermodális konténerterminálja. A terminál építését 2015 tavaszán jelentették be, az alapkőletétel 2015 októberében volt. Az üzem a régi csepeli gyártelep déli részén, a Duna partján helyezkedik el. A kapcsolódó iparvágány legnagyobb része már megvolt, és eddig is rendszeresen használták az Oiltanking Kft. tartályvonatai. Korábban a Metrans megvásárolta a csepeli ipart kiszolgáló Univertrans Kft-t, így Csepel-gyártelep állomáson már ő az úr.

Hosszú konténervonatot húz át Csepelre Soroksári út rendezőből a Metrans gépe. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Az elmúlt évtizedben tovább szűkült a csepeli vasúti forgalom, már ami a gyártelepet illeti (a Szabadkikötőnek erős forgalma van szinte folyamatosan). Fokozatosan elfogytak az acélszállító szerelvények, a Metrans építkezése pedig a déli iparvágányokat ellehetetlenítette. Korábban rendszeresen raktak ócskavasat az egyik telepen, ide már nem ér el az iparvágány. A Szent Imre tér felőli főbejáratnál pár éve még láthattuk a kis kék A26-osokat tolatni, és bár a vágánykapcsolat még megvan, régóta nem koptatta már a síneket vonat. A Csepel-gyártelep rendezőpályaudvar szomszédságában működő nagy ócskavastelep is adott fel vasat még pár évvel ezelőtt, itt a csepeliek elmondása szerint akkor járt utoljára vonat, amikor egy-két éve betolták az Univertrans telephelye előtt rohadó két A26-os torzót szétvágásra. A nem is olyan régi, és már akkor sem túl szép időkről készült riportunkat ide kattintva megnézheti!

Műtrágyás kocsikkal tolat a Metrans Kocúrja a csepeli Duna-parton

Volt tehát néhány olyan év, amikor Csepelre csupán az Oiltanking Kft szállítmányai jöttek. Ide legalább sok kocsi érkezik, heti 2-3 szerelvényben jön a gázolaj, benzin. Aztán idén elkezdett dolgozni a Metrans-terminál, de február közepétől egy olyan üzem is fogad kocsikat, ahol nagyon régóta nem járt már semmilyen tehervonat. A Csepel-gyártelep állomástól kicsivel délre fekvő Duna-parti kikötőben vasúton érkező ömlesztett műtrágyát csomagolnak zsákokba. A szerelvényeket a DB Cargo közlekedteti, Soroksári út állomásig saját géppel vagy a Starttól bérelt szolgáltatással jutnak el, onnan Csepelre pedig a Start Bobója vagy a Floyd dízelgépe (legutóbb egy Floyd által bérelt Csörgő!) húzza át azokat. A kocsikat az iparvágányra a Metrans Kocúrja állítja be.

Az A26-os tolatómozdonyok egyébként megvannak még, az Univertrans régi fűtőházában állnak. De már nem használják őket, a Kocúrral tolatnak. Bár mintha a napokban az egyik kis gép kimerészkedett volna az ól elé...

Üres műtrágyás kocsikkal tekereg a Duna partján a Kocúr

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!