Az előző hónapokhoz hasonlóan az április is szomorú eseménnyel zárul a fővárosi Ikarusok kedvelői számára. A BKV Zrt. a hónap végével további nyolc Ikarus 260-as típusú szóló, illetve egy Ikarus 280-as csuklós autóbuszt állít le, mivel a májusi kezdésre további alacsonypadlós használt buszok érkeztek. A kétszázas korszak végére Délpest üzemegységhez átcsoportosított Ikarusok közül a BPI-204, BPI-633, BPI-634, BPI-635, BPO-321, BPO-325, BPO-669, illetve a Debrecenből vásárolt GXW-442 rendszámúakat vonják ki a forgalomból április 30-ával. A csuklósok közül csak az LZZ-325 búcsúzik a fővárosi járatoktól, amely érdekessége, hogy pályafutása utolsó három és fél évét töltötte dízelüzemű autóbuszként, az azt megelőző huszonhat évben 211-es pályaszámú trolibuszként közlekedett.

Az 1992-es évjáratú (nyolc évig oktatójárműként is használt) BPI-204 kanyarodik ki a Széll Kálmán téri végállomásról, amikor két éve egy rövid időre visszatértek a 260-asok a 128/129-es vonalakra (a búcsúzó Ikarusokról galéria nyílik a szerző képeiből)

A búcsúzó flotta legidősebb példánya az 1988-ban gyártott, trolibusz múlttal rendelkező csuklós dokumentumai alapján 30 éves; a 260-asok közül öt 29 éves 1989-es, egy 28 éves 1990-es, illetve egy 26 éves 1992-es évjáratú, a legfiatalabb (korábban Debrecenben közlekedő) Ikarus 19 évesen állt le, amely 1999-ben készült.

Zuglóból Kispestre. Huszonhat évnyi trolibuszos korszak után három és fél év jutott arra, hogy autóbuszként közlekedjen

Az autóbuszok többszörösen túlteljesítették tervezett életkorukat, rendelkezésre állásukat folyamatos karbantartásal vázjavításokkal, vázcserékkel és motorcserékkel biztosították üzemidejük évtizedei során.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!