A tavalyi atlanti járatnyitáskor is felbukkant, óvatosan ugyan, a kérdés: hogyan is hangzik, hogy „LOT magyar légitársaság”? A lengyelek komoly terjeszkedést vetítettek előre  a magyar piacon, és a jelek szerint továbbra is pörgetik ezt a programjukat. A Budapest-New York volt az első olyan LOT-járat, ami nem Varsót vagy valamelyik más lengyel nagyvárost kötötte össze Észak-Amerikával, aztán jött Chicago, néhány nap múlva indítják a már korábban beharangozott Budapest-London City járatot, most pedig a Budapest Airport közleménye adott hírt két újabb (nem lengyelországi) LOT vonalról, az egyik a Budapest-Brüsszel (Zaventem), a másik a Budapest-Bukarest.

Lássuk ennek a kettőnek a részleteit és a „mögöttesét”: Brüsszel az Unió fő intézményeivel nagyon fontos napi desztinációja szinte minden európai nagyvárosnak. Ami Ferihegyet illeti, természetesen léteznek most is járatok a két főváros között, de: az egyik diszkont (Wizz) a várostól távolabb eső reptérre repül, a Brussels Airlines használja Budapest felől a fő és közelebbi nemzetközi repülőteret (Zaventem). A LOT ennek akar konkurenciát teremteni, vagyis a fő reptérre indul a gép. A reggeli elég korán érkezik Brüsszelbe ahhoz, hogy egy fontosabb tárgyalást le lehessen bonyolítani majd az esti géppel vissza is ér az ember, miközben a heti hat járat azt jelenti, hogy a reggeli járatpár vasárnap, az esti szombaton marad el, no ez már akár egy hétvégi ott-tartózkodást is lehetővé tesz szombat reggeli indulással és vasárnap esti érkezéssel.

Ami Bukarestet illeti: aki az elmúlt időszakban igénybe vette a légi kapcsolatot a román főváros felé, tapasztalhatta, hogy ősszel még találhatott Wizz és Tarom járatokat, most már a Wizz  leállt ezen a vonalon, maradt a román nemzeti légitársaság, amely többnyire délután-este és többnyire ATR-rel repül a Liszt Ferenc repülőtér és a Henri Coanda International között. A LOT tehát ennek állít konkurenciát, elsősorban a már európai vagy interkontinentális járatokra átszálló utasokra számítva, ahogy ezt a közleményben Rafał Milczarski, a LOT vezérigazgatója is jelzi.

A lengyelek a jólismert Embraerekkel (E-195) repülik mindkét új járatot, 118 helyre és három osztályra kínálva jegyeket, vagyis a diszkont ár közelében is lehet foglalni, de a kellemesebb ellátását jelentő prémium-kategóriákra is.  Tegyük hozzá, ez a típus például Bukarest esetében kényelmesebb és gyorsabb repülést jelent, mint a románok légcsavaros gépei, persze az is igaz, hogy ezen a viszonylag rövid távon a járatidő-különbségek nem túl nagyok. Brüsszelig viszont már sok üzleti utasnak vagy esetleg kormányalkalmazottnak számíthat vonzónak valamelyik prémiumkategória.

A LOT tehát továbbra is keményen dolgozik azon, hogy ne egyszerűen Lengyelország, hanem a térség domináns társasága legyen, és ennek láthatóan a magyar piac az egyik fő motorja. A cég gépeket állomásoztat Budapesten, mintegy nyolcvan főnyi repülő személyzetnek ad munkát, és a közlemény szerint továbbra is van felvétel pilóták számára.

Ami a flottabővítés friss számait illeti: decemberben egy újabb 737 MAX és négy Embraer (a rövidebb 190-es) állt forgalomba a társaság színeiben, idén további kilenc 737 MAX érkezik be, vagyis a népszerű típus újrahajtóművezett, modernizált változata, a hosszú távú járatokhoz további négy Dreamlinert vesznek át, ezzel a 787-esek száma 15-re emelkedik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!