A Carnival-konszernhez tartozó olasz tengerhajózási társaság, a Costa Crociere és a Fincantieri hajóépítő cég a monfalconei hajógyárban ünnepelte meg a Costa Venezia hivatalos vízrebocsátását. Ez az első szállodahajója a Costa-cégnek, amely az egyre növekvő kínai tengeri személyhajózási piac igényei szerint készült el. A hajót Sanghaj kikötőjébe fogják „állomásítani”, ahonnan 2019 márciusában fog első útjára kifutni.

A szállodahajó, egyelőre még látványterven (forrás: schiffundhafen.de)

A 323 méter hosszú, 135 500 bruttóregisztertonnás Costa Venezia 2116 kabinban 5100 utast szállíthat majd. A fedélzet és a belső helyiségek, melyek – ízlés szempontjából vitathatóan, de a speciális, a mű-Halstattot is magából gond nélkül kitermelő, speciális piac kívánságaira helyesen reagálva – a velencei építészet és kézművesség remekeiből vett idézetekkel kápráztatják el az utasokat, speciálisan a kínai vendégek igényeire szabott szabadidős és szórakozási lehetőségeket kínálnak. A testvérhajót, amelyet a másik Fincantieri-műhelyben, Margherában építenek, 2020-ban fogják a megrendelőnek átadni.

A szállodahajózás piaca közben töretlenül növekszik: csak a Costa-csoport hét hajó építését tervezi 2023-ig. 2019 októberében következik a Costa Smeralda vízrebocsátása a Meyer-művekben, a finnországi Turkuban, ez a hajó a Földközi-tengeren fog szolgálni. A turkui helyszín jól mutatja a gyártás száttagoltságát, még az azonos tervek szerint épülő hajók esetében is. A Costa Venezia törzsének első és középső része például a koreai érdekeltségű Vard-hajógyárban készült el a románia Tulceában, ahonnan a Duna-deltán át vontatták el Monfalconéba. Itt a törzs többi részével való összeillesztés és a végszerelés történik.

A törzs egyes részei a Duna-deltában készülnek, a tulceai Vard-hajógyárban

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!