Várhatóan még ma, az ideiglenes forgalomterelés kiépítését követően a kivitelező áttereli a forgalmat az újonnan megépült bal pályára az M2-es autóút Dunakeszi-Fót és Göd-Újtelep csomópont közötti szakaszán. Ezt követően megkezdik a régi, jobboldali pálya átépítését is. Az új bal pályán 2×1 sávon haladhatnak majd az autósok 60-80 km/h sebességkorlátozás mellett. A meglévő jobb pálya felújítása 2019 őszére, a beruházás teljes elkészültéig fejeződhet be.

Az M2 gyorsforgalmi út 21-29 km szelvényei között nem csak a pálya építése fejeződött be, hanem a bal pályán elkészült az új Dunakeszi-csomópontnál tervezett műtárgy – mely a régi 2-es út Dunakeszi és Göd közötti szakaszával létesít közvetlen kapcsolatot egy közúti-vasúti felüljáró segítségével, és befejeződött a kapcsolódó műtárgyak felújítása is. A közműkiváltási-, vízépítési-, forgalomtechnikai-, valamint környezetvédelmi munkákat is elvégezte a kivitelező.A NIF Zrt. térképén a két kék között pirossal jelölve a most felújítás alatt álló szakasz

Az új sződligeti csomópontban megépültek az autóút 34 km szelvénye után a bal pályához csatlakozó csomóponti ágak, valamint a Sződliget irányába vezető új út is. Ennek köszönhetően 2019. január 21-én, hétfőtől – az itt szükséges ideiglenes forgalomterelés kiépítését követően – a Budapest irányába történő felhajtás, valamint a Vác irányából történő lehajtás ebben a csomópontban bonyolódhat le a régi Sződligeti forgalmi csomópont helyett. A továbbiakban 40-60 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben az építkezés befejezéséig. Ennek a csomópontnak a kiépítése azért vált szükségessé, mert a régi, a Sződ és Sződliget közötti összekötő útra épült csomópont túlságosan megnövelte a Sződligeten áthaladó út forgalmát, Ezt az útszakaszt hosszabb távon egy, a települést ellkerülő úttal kell kiváltani, ennek fogadására a meglévő csomópont nem volt alkalmas.

A beruházás nyomán 2019 őszétől 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhatnak majd a közlekedők a teljes Budapest-Vác szakaszon, azonban ezzel várhatóan le is zárul majd az M2-es út meglehetősen zaklatott, rengeteg kiépítési ütemtől hemzsegő és megroggyanó hídfőktől kísért története, mert az észak felé, Szlovákiába tartó autópálya nem ezen a nyomvonalon, hanem a Duna túlpartján, Esztergom térségében fog megépülni. Így a katalinpusztai lakópark lekóinak sem kell már a házaik fölé alagútból kibukkanó, a völgy felett viadukton áthaladó, majd ismét alagútban eltűnő autópályát vizionálniuk, Vác és Parassapuszta között marad a festői útvonalon történő tötymörgés. Vagy száguldás, hiszen erre forgalom már alig akad.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!