Már 2012-ben írtunk a projekt indulásáról, jó hír, hogy most megvan a pénz, és már a megállapodást is aláírták.

Pocsaj, Esztár, Sáránd, Mikepércs, Létavértes, Hosszúpályi, Derecske, Hajdúbagos, Monostorpályi, Hencida, Kismarja, Nagykereki és Biharkeresztes pályázott egy több mint 500 millió forint összértékű komplex fejlesztési tervvel, és el is nyerte.

(Fotó: DERKE)

Mire elegendő a pénz?

Sáránd, Derecske, Pocsaj-Esztár, Kismarja, Nagykereki és Biharkeresztes vasútállomáson, valamint Létavértes és Derecske autóbusz-állomásán valós idejű utastájékoztató rendszert telepítenek. A rendszer lényege, hogy az egyes járatok várható érkezési, illetve indulási idejét mutatja, folyamatosan frissülve, és nem a statikus menetrend adatait jeleníti meg. Így folyamatosan nyomon követhető a járatok valós, adott esetben menetrendtől eltérő érkezése. A projekt további újdonsága, hogy a MÁV-START és a Volán járatairól is tájékoztatja az utasokat. Mivel egy felületen jelenik meg minden információ, szolgáltatótól függetlenül, egy helyen lehet tájékozódni az átszállási lehetőségekről.

Wifi is lesz Sárándon, Derecskén, Pocsaj-Esztáron, Kismarján, Nagykerekiben, Biharkeresztesen és Létavértesen.

(Fotó: Szöllősi Roland)

Összehangoltabb átszállási kapcsolatokat alakítanak ki, így Sáránd, Mikepércs, Pocsaj, Esztár, Kismarja, Nagykereki, Hajdúbagos, Hosszúpályi, Monostorpályi, Létavértes és Hencida településen az összes kiépítetlen buszmegálló átépül, és felújítják az összes vasúti kapcsolattal is rendelkező várakozóhelyet.

Pocsaj-Esztár állomáson közös peronos átszállás lesz az autóbuszok és a vonatok között. Ezen felül a meglévő peronok a kor követelményeinek megfelelően, akadálymentesre épülnek át.

(Fotó: DERKE)

Több mint húsz év után új vasúti megálló létesül: a jobb elérhetőség érdekében új megállót építenek Kismarján. Emellett a meglévő vasútállomás is megújul.

Derecske központi szerepet kap a projektben. A vasútvonal legtöbb települése ebbe a járásba tartozik, és így az ide utazók számára kulturált körülményeket teremtenek.

De a peremterületek is számítanak. A konyári Sóstófürdő vasúti megállót a Hosszúpályihoz tartozó Messzelátó-sóstó lakói használják. A helyiek közlekedési komfortját a peron akadálymentesítésével és szilárd burkolásával javítják.

A utasbiztonság növelése és a vagyonvédelem miatt közel negyven térfigyelő kamerát szerelnek fel, és több helyen korszerűsítik a közvilágítást.

A projekt azonban nem áll meg Magyarország határainál. A távolabbi célok között szerepel ugyanis, hogy jó közlekedést alakítsanak ki Debrecen és Nagyvárad között. Már most megépítik a buszmegállót a nagykereki állomáson, mert buszjárat fog közlekedni Nagykereki és Biharkeresztes között a vonatokhoz csatlakozva – tudtuk meg a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (DERKE) sajtóközleményéből.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!