Lassan halad a Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal felújítása
Egy éve zajlanak a munkálatok, egyelőre nem túl acélos tempóval.
Egy éve zajlanak a munkálatok, egyelőre nem túl acélos tempóval.
A Kolozsvár és Nagyvárad között zajló pályafelújításnál sokszor egyetlen busz pótol, az sem az államvasúté, az utasok pedig egymást tapossák. Eközben a Carpatica Feroviar létrehozásán foglalatoskodik a kormány.
Pályakorszerűsítés kezdődik. A pótlóbuszok viszont még nem indultak el.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
Megépülte után a magyarországi M44-es úthoz Nagyszalontánál kapcsolódik.
Reggel az Aradról Nagyváradra tartó motorvonat gyulladt ki Nagyvárad határában, a Mácsapuszta és a bihari megyeszékhely közötti szakaszon.
Kétszeresére nő a légikikötő utasfelvételi kapacitása.
A házigazdák a 14. helyen végeztek; a szegedi SZKT a 9., a debreceni DKV küldöttsége a 16. lett. Egyéniben ír villamosvezetőé a pálma.
A romániai civil szervezet szerint a szállításügyi minisztérium akár 17 milliárd eurót is invesztálna a Nagyváradtól Kolozsváron és Bukaresten át Konstancáig vezető pálya megvalósítására, miközben a hagyományos hálózat fenntartására sincs elég forrás.
Indulás márciusban két géppel, de ezek típusa és a Bukaresten kívüli úticélok még nem ismertek. Pálya- és előtér-bővítés Váradon, új pálya Debrecenben. Helyi vezetők ambíciói és a reális piaci helyzet.
Vajon versenyben tartja-e a bihari repülőteret új terminálja a mindössze 55 kilométerre fekvő konkurenciával?
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló február 17-étől február 23-áig.
A tendert várhatóan márciusban írják majd ki. Néhány éven belül százhatvannal suhanhatnak a vonatok Kolozsvár, Nagyvárad és a román-magyar határ között.
Jövő júniusra készül el a Debrecen–Nagyvárad közötti kerékpárút még hiányzó, Tépe és Berettyóújfalu közötti, 8,3 kilométer szakasza, amelynek alapkövét pénteken tették le.