Páncélvillamosok járnak Tel-Avivban 2021-től

iho/vasút   ·   2019.04.24. 18:00
telavivpvkicsi
A villamos, mint könnyűvasúti rendszer kocsijait egy állami tulajdonú vállalat gyártja – szemlézi az origo.hu az Asia Times írását.

Az izraeli város korábban úgy írta ki pályázatát a szerelvények gyártására, hogy abban kikötötte: megerősített utastérrel, golyóálló, törmelékmentes ablakokkal kell rendelkezniük, amelyek ellenállnak az esetleges robbantási kísérleteknek is.

A tel-avivi közlekedési társaság számára szállítandó páncélvillamos bemutatója (forrás: asiatimes.com)

A Hszinhua kínai állami hírügynökség arról számol be, hogy az állami tulajdonú CRRC-nek a prefektúrajogú Csangcsun városában székelő leányvállalata, még 2015-ben nyerte el a megbízást a 90 kocsi megépítésére. A cég, a tender részeként, 16 éven át vállalja a karbantartási feladatok ellátását is.

Az első kocsikat áprilisban mutatta be a gyártó.

A CRRC többek között szénszálas, alumínium kompozit lemezeket használt a kocsik megépítésénél, hogy eleget tegyen a megrendelő kívánalmainak. Az alváz nem ferromágneses anyagból készült, így arra nem lehet mágnessel bombát erősíteni. Az ablakok robbanásbiztos anyagból készültek, és kibírják kövek, Molotov-koktélok romboló hatását is.

A villamosok utastere (forrás: asiatimes.com)

A váz- és aljzatszerkezet tűzállóságát a gyártó a beépített lángálló anyagoknak köszönhetően 15 percig garantálja.

Ez vészhelyzet esetén elegendő idő lehet arra, hogy az utasok elhagyják a kocsit. A kocsik vezetőfülkéit az egyébként légiközlekedésben a pilótafülkék védelmére használt szabványok alapján tervezték.

A tervek szerint Tel-Avivban két éven belül átadják az első, 23 kilométer hosszú vonalszakaszt, amelyen már a páncélvillamosok járnak majd. Így azokkal várhatóan 2021-ben találkozhatnak az utasok.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.