A sikeres predeáli futópróbák után a MÁV-Trakció 480 001 pályaszámú gépe ismét a hazai síneket koptatja. Az élet azonban nem állt meg: a CFR Călători tizenkét kiszemelt Delfinje közül három próbázott a 120-as vonalon.

Az ünnepnek már rég nem számító napon, november 7-én érkezett a 477 802, 895 és 742 pályaszámú gép, Gyoma és Mezőtúr között futották próbamenetüket. A gerzsoltrain.com értesülései szerint két mozdony Gyomán, az állomás vágányain mozgolódott, a harmadikkal nyílt vonalon próbálták a fékhatást és a vonatbefolyásoló rendszert. Magyar mozdonyvezetők már az ősz elején jártak Romániában típustanfolyamon, most a járműveken volt a sor.

Orvos Pál hazatérőben, Békéscsabán fotózta a hármas gépmenetet<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik

Miben különböznek ezek a mozdonyok a megszokott szürke Ázeáktól? A Softronic 2006-ban kísérletképp a 40-0916 pályaszámú mozdonyt IGBT szaggatós vezérlésűre építette át, ezzel teljesítménye az eredeti 5100 kilowattról 6600-ra (9000 lóerő), végsebessége 160 kilométer per órára nőtt. A 477-es sorozatba számozott, felújított gépekből jelenleg 27 fut a román vasutakon a személyszállító CFR Călători állományában, új, vörös-fehér színtervvel. A fehér sáv ugró delfinre emlékeztető íve miatt kapták ezek a bivalyerős és új festésükben impozáns megjelenésű mozdonyok a becenevüket.