Hivatalosan is átadták a 120-as vonal Békéscsaba–Lőkösháza szakaszát
A román határig vezető harminc kilométernyi pálya újult meg, kiépült a második vágány, az ETCS telepítését követően pedig százhatvannal lehet majd rajta haladni.
A román határig vezető harminc kilométernyi pálya újult meg, kiépült a második vágány, az ETCS telepítését követően pedig százhatvannal lehet majd rajta haladni.
A fontos budapesti főpályaudvar szeptemberi 20-áig tartó műszaki felújítása miatt jelentősen módosul a menetrend a győri, a pécsi, a hatvani és az újszászi vonalon, rövidül a járatok útvonala, Budapest-szerte úgynevezett átadópontok létesülnek.
Az Alföld a vasút szebbik feléért rajongó népének négy esztendő elteltével ismét megmutatta magát a nosztalgiaflotta fiatalabbik 424-ese. Nyomkövetés Budapesttől Szegeden át Békéscsabáig, majd szóban vissza a 120-as vonalon.
Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.
Az éjszakai órákban nagygépes vágányszabályozást végeznek, ami a megszokottnál nagyobb zajjal jár.
A Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis Intercity (IC74) több kocsija is két vágányra haladt be, a szerencsétlenül járt szerelvény előtt a pályaudvarra érkező Tokaj IC éppen meg tudott állni.
A vezér valószínűleg figyelmetlen volt, súlyosan megsérült.
Az uniós támogatás felét Budapest és agglomerációja használhatja fel, elsősorban a nagyvasút és a HÉV-ek korszerűsítésére.
Újabb három példány állt forgalomba a napokban. A fordák is megváltoztak: a csapat fele az 1-es vonalon közlekedő szombathelyi IC-ken forog.
A mozdonyok elsősorban a 120-as vonal intercityjein, valamint egyes Hernád, Zemplén és Tokaj IC-ken dolgoznak.
Augusztus 28-ával egyes vasútvonalak menetrendjét módosítja a MÁV-Start, Érd és Biatorbágy térségében pedig a Volánbusz több járatának változik a menetrendje.
Szombat estére befejezték a július 9-én Kétpónál történt baleset során kevésbé rongálódott vágány helyreállítását, valamint a pálya és a biztosítóberendezés ellenőrzését, így 16-án vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között.
A baleset helyszínén a nagyteljesítményű daruval folyamatosan dolgoznak. A bal vágányban lévő vágányhibát sikerült kijavítani, így a daru is használhatja a vágányt, szabadon mozoghat a további munkálatokhoz.
Egyelőre áll a forgalom a 120-as számú Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonalon. A balesetes vonat hazánk egyik konstans vasúti szereplője, a Gartner-konténervonat.
Életbe lépett a MÁV–Volán-csoport új menetrendje. A fejlesztések a vasútvonalak mintegy harmadát érintik. Ezúttal a Dunától keletre fekvő vasútvonalakat vesézzük ki.