Pilis motorral...

Ötödször is összegyűltek Alsónémediben azok a modellezők, akik ápolják Rubik Ernő repülőgép-tervező emlékét, tisztelik munkásságát, hiszen Rubik gépein a magyar pilóták sokasága sajátította el a vitorlázórepülés alapjait, írja szerkesztőségünknek küldött beszámolójában Tóth Gábor.

A klasszikus Vöcsök típusú alapfokú vitorlázógépet különböző méretarányban is megépítették egy-egy szárny fölötti motorral kiegészítve. A már két méter fesztávot is meghaladó piros színű Motor Pilis pedig berepülés alatt áll. A Rubik-gépek mellett azonban több másfajta típust is lehetett látni, amelyek egymást váltva repültek az itteni modellező repülőtér légterében. A különböző színű repülőgépek és helikopterek olykor a nagyok, az eredetiek tudását is meghaladó műrepülést is bemutattak.

...és motor nélkül

A szép kivitelű, rádió távirányításos modellek, robbanó-, vagy villanymotorral voltak felszerelve, de lehetett látni klasszikus vitorlázógépeket, gumimotorosokat, vagy Co2-es gázzal működő motorral felszereltet is. A gépek mérete a 30-40 centis fesztávtól a 2 méter felettiig terjedt.

A napjainkban, szerényen a háttérben meghúzódó, több mint száz éves múltra visszatekintő magyar repülőgép modellezés az elmúlt évtizedek alatt kimagasló eredményeket produkált és számos magyar és világbajnokot adott ennek a nagy türelmet és ügyességet kívánó technikai jellegű sportnak.

Rubik egy másik klasszikusa, a Vöcsök

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

MentésMentés