Az április közepén hatályba lépett vállalkozási szerződés alapján megkezdődik a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti harmadik vágány tervezése, majd kivitelezése. A kiépülő vágány lehetővé teszi a Rákos–Hatvan vonalszakasz felújítása után életbe lépő ütemes menetrend miatt növekvő elővárosi vonatforgalom lebonyolítását. A beruházással három kilométer hosszan épül ki új vágány 80 kilométer/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a tizedik vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt Flirtök fogadására. A pályaudvar külső tárolóvágányánál új üzemi épület épül. Kőbánya felső állomáson a harmadik és negyedik vágány közötti peront megemelik, fölé esőbeállót építenek.

(fotók: NIF Zrt.)

A vágány nyomvonalán felújítanak három vasúti hidat, és megtörténik egy alsópályás acélhíd felszerkezetének a cseréje. Tíz kitérőcsoportot alakítanak ki, hét a Keleti pályaudvar területén, három nyíltvonalon épül meg. A felsővezeték-rendszer korszerűsítése során új oszlopokat állítanak, és 4,2 kilométeren húznak ki új hosszláncot. A térvilágítás 1260 méter hosszan kiépül, elvégzik a szükséges biztosítóberendezési és távközlési munkákat is.

A zajterhelés csökkentése érdekében 300 méter hosszú szakaszon zajvédő falat építenek a józsefvárosi MÁV-telep mellett, két épületen cserélik a nyílászárókat. A kiviteli tervek készítése mellett jelenleg a zajvédőfalak építéséhez szükséges területszerzési eljárás zajlik. A kivitelezés tervezett befejezési határideje 2022. április.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A tervezést a Kontúr Csoport Kft. végzi, a kivitelezést az R-Kord Építőipari Kft. végzi nettó 9 milliárd 488 millió 679 ezer 852 forint értékben.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!