A tavalyi sikeres teszteket követően zöld jelzést adott a holland infrastruktúrakezelő Prorail a hétszáznegyven méter hosszú tehervonatok számára. A társaság arra számít, hogy az LTE vasúti árufuvarozó magánvasút hetente körülbelül húsz pár hétszáznegyven méteres konténervonatot közlekedtet majd a rotterdami kikötő, valamint a holland-német határon található, hollandiai Venlo és a németországi Kaldenkirchen között. A szerelvények a hagyományos hollandiai vasúthálózatot fogják használni, nem pedig a kifejezetten a gyorstehervonatok számára épített Betuwe-vonalat.

Elindulhatnak a 740 méter hosszú vonatok Hollandiában 2020-tól (illusztráció: railfreight.com)

A Prorail szerint a még hosszabb tehervonatok méretgazdaságosságot hoznak létre a gyors forgalomnövekedés miatt már így is a kapacitási határait feszegető holland vasúthálózaton. Az infrastruktúrakezelő megfelelő körültekintéssel vezeti be a hosszabb tehervonatokat, mely lehetővé teszi a megnövekedett vonathosszból fakadó lehetséges működési kockázatok elemzését. Ennek érdekében a Prorail együttműködik a németországi infrastruktúrakezelő DB Netz-cel.

A kutatás eredményeit meg fogják vitatni a holland közlekedési minisztériummal, a vasúti teherszállítási ág képviselőivel, valamint az iparág más szereplőivel is – jelenti az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!