Hazánk második legmeredekebb vasúti szakasza Salgótarján és Somoskőújfalu között található. Az itteni 17 ezrelékes hegymászásnál csak a 11-es vonal 20 ezrelékes kaptatói durvábbak.

Ide küldték szerdán a 185-ös Csörgőt, hogy húzzon fel tíz-tíz rakott kocsit Salgótarjánból. Évi néhány alkalommal Szlovákia felől üres Eas-kocsik érkeznek, ezekbe fát rakodnak Salgótarján külső állomáson – a mostani idén a harmadik vonat volt. A rakott szerelvényt két részletben, Szergejjel szokták felvinni Somoskőújfalunak, ahonnan már a szlovákok viszik tovább az elegyet.

Sikerült Somoskőújfalu váltókörzetén elakadni, intenzív homokolás és a személyvonat alapos megkésetése után végül beküzdötte a vonatát az állomásra a 185-ös Csörgő. A homoknyomok árulkodnak...<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

A Szergej terhelése a 17 ezrelékes szakaszon a MÁV Műszaki táblázatok I. szerint 800 tonna, a Csörgőé mindössze 590. Tíz jól megrakott kocsi pedig 800 tonna. A világért sem szólnánk bele, de Hatvanban van két Szergej is, a 127-es szerdán az alacsony terhelésű jászberényi tolatóst vitte, a 108-as pedig ki sem mozdult a hatvani fűtőházból.

A rönkfavonat után egy Koperbe tartó tranzitvonat élén tért haza Hatvanba a Csörgő. Az 550 méteres vonat 1500 tonna tömegű, de főleg csak ereszkedni kell vele, ettől nem szakadt meg a gép

Nézzék meg az alábbi videót, hogy küzdi fel magát a hős Csörgő az egyik legmeredekebb részen! A vonat csak 1:23-nál tűnik fel a távolban, de aki akar, addig is hallgatózhat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!