Szeged: az új buszmenetrend új változata

iho/közút   ·   2012.05.07. 09:32

„Elégedetlenek az emberek a megváltozott menetrenddel, és sok esetben igazuk is van. A hétvégenkénti átszállás kényszere és az, hogy ritkábban járnak a buszok, nem tetszik a lakosságnak. A Tisza Volánnak már a terv elkészülésekor sem tetszett a javaslat, amelynek kidolgozásában a cég véleményét nem kérték ki” – mondta a Délmagyarország.hu-nak nyilatkozva Szeri István, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója.

Szegeden 19 buszvonalon lépett életbe az új menetrend egy hónapja: a járművek főleg hétvégén és iskolai szünetekben az eddiginél sokkal ritkábban és rövidebb útvonalon járnak. Többek között megszűnt a Mars tér–Újszeged között ingázó 71A, hétvégén, illetve nyári szünetben rövidített útvonalon viszi az utasokat a 70-es, a 60-as és a 60Y-os. Az új menetrenddel évente nagyjából 160 millió forint spórolást tervez a város, amire azért van szükség, mert 500 millió forint hiányzik a tömegközlekedés működtetésére szánt keretből.

Kalmár Ferenc, a Fidesz–KDNP városüzemeltetési tanácsnoka azt mondta: bár sikerült költséget csökkenteni, tudomásuk van az utasok elégedetlenségéről. „Gyűlnek az észrevételek a Tisza Volánnál és az önkormányzat fejlesztési irodáján. Még megvárjuk a szőregiek petíciójának beérkezését, és a városüzemeltetési bizottság elé visszük az ügyet. Országos szinten alakítják át és racionalizálják a tömegközlekedést: senki ne gondolja, hogy ez szegedi sajátosság! Vallom: amit embert csinált, azt vissza is tudja csinálni. Egy esetleges módosítás semmilyen presztízsveszteséggel nem járna, hiszen közös a cél: meg kell találni azt a megoldást, amely minden félnek a legmegfelelőbb” – magyarázta Kalmár.

Kapcsolódó hírek