Szélessávú internetet a repülőgépekre!

iho/repülés   ·   2011.11.11. 16:00
nyito

Egyre elégedetlenebbek az utasok a jelenleg rendelkezésükre álló internetes kapcsolattal – már ahol egyáltalán ilyen szolgáltatás áll a rendelkezésükre. Arnaud Robert, a Walt Disney tartalomszolgáltatásért felelős rangidős alelnöke azt javasolja a légitársaságoknak: tartsanak lépést a korral és többféle csomag biztosításával biztosítsák az utasoknak az, amit ők valóban szeretnének.

Netet mindenkinek, de milyet? <br>(fotó: flightglobal.com)

A tartalomiparban erősen érintett Disney vezetője szerint ma ugyanis gyakran a repülőgépek fedélzeti szórakoztató rendszerein nem olyan tartalom, jelenik meg, amire a nagy távolságú repülések alatt az utasok új generációja kíváncsi. A statikus, filmekből, zeneszámokból, játékokból, elektronikus olvasnivalókból álló tartalom helyett a közösségi média kerül lassan az előtérbe. Ez viszont komoly sávszélességigényt jelent: az e-mailek olvasása, a Twitter, a Facebook még takarékosabb, de például a YouTube videoszolgáltatás engedélyezése minden létező és ebben a környezetben csak méregdrágán biztosítható sávszélességet megenne.

Egyre több gépen látható ez a matrica <br>(fotó: wired.com)

Robert szerint ezért inkább egy hibrid modell kialakítása lehet a megfelelő válasz: azt kell a légitársaságoknak pontosan felmérni és eldönteni, hogy a rendelkezésre álló szűkös sávszélességen hogyan lehet optimálisan kiszolgálni az online közösségi médiamegjelenés igényét. Az utasok ugyanis nagyjából ugyanazt várják el, mint amit otthonukban ülve érnének el számítógépeikkel, laptoppal vagy netbook-kal, tablettel a vezeték nélküli hálózatokra kapcsolódva. Vannak már szolgáltatók, akik kínálnak ilyen WiFi-elérést a nagy távolságú repülések alatt. A nem olcsó szolgáltatással kapcsolatban azonban egyre több a panasz, ahogy az utasok igénye és elvárásai (illetve magát a szolgáltatást egyszerre használók száma) nőnek.

Választhasson az utas: mennyiért mit szeretne <br>(fotó: wired.com)

A légitársaságok és kommunikációs szolgáltatók folyamatosan keresik a lehetőséget, hogy elviselhető áron megnöveljék a műholdas adatkapcsolatot igénylő adatátviteli sávszélességet. Emellé Arnaud Robert azt ajánlja, hogy a légitársaságok pontosan meghatározott ajánlatokkal (csatlakozások száma, letölthető adatmennyiség, elérhető szolgáltatások szabályozása) forduljanak az utasokhoz. Lehet, hogy sokaknak elegendő lenne az email/Twitter kettős és maguktól nem kezdenének el webet böngészni. Ha viszont nincs ilyen „csupasz” csomag a kínálatban, akkor viszont teljesen természetes, hogy használni is fogja az elérhető összes szolgáltatást, értékes sávszélességet fogyasztva.

Kapcsolódó hírek