A körülbelül 300 milliárd forintot jelentő támogatás része annak a nagyobb, 4,9 milliárd euró (nagyjából 1500 milliárd forint) értékű beruházási csomagnak, melyet európai vasúttársaságok járműbeszerzésihez és egyéb infrastrukturális fejlesztési projektekhez nyújt a bank – jelenti az International Railway Journal.

Az Európai Beruházási Bank támogatásából még az olaszországi, keskeny nyomközű Circumvesuviana vasútnak is jut (kép forrása: Wikipedia)

Az Európai Beruházási Bank a napokban Luxemburgban tartott ülésén a következő projektekhez ítélt oda támogatást:
•    A dán vasút DSB 500 millió euróhoz jut új villamos motorvonatok vásárlásához.
•    A németországi Franken-Südthüringen koncesszió 200 millió eurót kap új járművek beszerzéséhez, melyekkel 2023 decemberétől szállíthat utasokat a bajorországi Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) közlekedési társaság megbízásából.
•    A lengyel PKP PLP 175 millió eurót kaphat kézhez a Bezintől Katowicén át a cseh és szlovák határig vezető vasútvonal infrastruktúra-fejlesztéséhez; a pálya a Baltikumot az Adriával összekötő vasúti folyosó részét képezi.
•    Az olaszországi Circumvesuviana vasút sem marad ki a jóból: az üzemeltető Ente Autonom Volturno 68 millió eurót költhet el negyven új Hitachi-motorvonatra, melyek a 47 kilométer hosszú, keskeny, 950 milliméter nyomközű Nápoly–Sorrento elővárosi vonalon fognak közlekedni.
•    Egy jelentős tehervagon-lízingelő vállalat számára is félre tettek 40 millió eurót: a cég tehervagonok és folyami uszályhoz szükséges felszerelések beszerzésére fordíthatja a pénzt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!