A MÁV Sajóecseg–Tornanádaska (94-es) vasútvonalán rendszeresen jár kiszolgáló tehervonat, hetente kétszer, kedden és csütörtökön indul neki a gömöri tartalék remot Dácsia a vonalnak. Általában Szendrőn és Szalonnán van munkája, előbbi helyen fát, utóbbin cementet rakodnak. Télen még többször előfordult, mostanában azonban elég ritka, hogy Jósvafőig elmenjenek, itt is fát rakodnak, ha van forgalom.

Sehol senki, igazi elmúlásélmény az állomáson. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A vonalon kevés állomáson van csak szolgálat, a végpontokon kívül Edelényben, Szendrőn és Bódvaszilason találkozni forgalmistával. Az ütemes személyvonatokon felül ezért kissé nyögvenyelős a közlekedés, ráadásul a tolatósnak két olyan ex állomáson is van dolga, ahol a vonat személyzete kezel minden infrastruktúrát. Amikor Jósvafőre is kell menni, a szalonnai rakott koCsikat is magukkal viszik oda, hogy ne kelljen a visszaúton is megállni tolatni Szalonnán. A cementes kocsik így duplán is megteszik a Szalonna–Jósvafő távot (6 kilométer), ami a fotósoknak arra is jó, hogy kicsit hosszabb vonatokat tudjanak fényképezni...

Egy üres Eas-kocsit hoztak Jósvafő-Aggtelekre, a púderes Uacsokat csak megsétáltatták, azokat még Szalonnán töltötték föl

Csütörtökön a Dácsia mozdonyvezetőjének le is járt a munkaideje Jósvafőn, de a váltás már érkezett a Bézével, amire forgalmi okból amúgy is vártak, így emiatt nem keletkezett késedelem.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!