A szövetségi kormány szóvivőjének, Steffen Seibertnek hétfői berlini nyilatkozata szerint természetesen a közlekedésben is csökkenteni kell az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátását, de léteznek erre intelligensebb megoldások, mint a sebességkorlátozás. A környezetvédelmi minisztérium szóvivője, Stephan Gabriel Haufe elmondta: tudományos kutatások kimutatták, hogy a sebességkorlátozás az autópályákon igen kevéssé járul hozzá az éghajlatvédelmi célok eléréséhez.

A szóvivőket azzal összefüggésben kérdezték, hogy a napokban kiszivárogtak részletek a közlekedés jövőjének kérdéseit a kormány felkérésére elemző független szakértői testület (Nationale Plattform Zukunft der Mobilität, NPM) jelentésének egy előzetes tervezetéből, amely szerint a klímavédelem érdekében óránkénti százharminc kilométerre kellene korlátozni a megengedett sebességet az autópályákon. A közlekedési minisztérium szóvivője, Svenja Friedrich kiemelte, hogy a bizottság még nem zárta le a munkát, első ajánlásait majd csak március végén terjeszti a kormány elé.

A német autópálya-hálózat tizenháromezer kilométeres, számos szakaszán óránkénti százhúsz vagy százharminc kilométeres felső sebességhatár van érvényben, de a hálózat egészére vonatkozó sebességkorlátozás nincsen. Sajtóértesülések szerint az NPM egy sor további ajánlást is tehet, javasolja majd a többi között az elektromos meghajtású járművek beszerzésének további ösztönzését, és a dízelüzemanyag árára rakódó adó emelését.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!