Megkezdődik az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer telepítése Horvátországban
Az első Crolibertas-kapukat a Zágrábot Eszékkel összekötő A3-as autópálya Popovaca és Novska közötti szakaszán állítják fel.
Az első Crolibertas-kapukat a Zágrábot Eszékkel összekötő A3-as autópálya Popovaca és Novska közötti szakaszán állítják fel.
Az augusztusi inflációs adat alapján 2026-ban 4,3 százalékkal drágulnak a díjak, öt vármegyében azonban olcsóbb lesz autópályán közlekedni.
Az építési és közlekedési miniszter sajtótájékoztatón erősítette meg a 800 milliárd forintos beruházás részleteit.
Nyíregyháza, Debrecen és Miskolc térsége új löketet kaphat logisztikai fejlesztések terén, amihez az orosz–ukrán háborús helyzet javulása járulhat hozzá érdemben, de a térségben várható úthálózat-fejlesztések és ipari beruházások szintén a fellendülést támogathatják.
A megvásárolt útdíjhasználati jogosultságok száma elérte a 15,2 milliót.
Egymást részben átfedő építkezések, szűk keresztmetszetek – a Brenner, a Tauern és az A8-as autópálya mellett az osztrák–német vasúti kapcsolat is elesik.
Az MKIF által üzemeltetett 1237 kilométernyi főpálya több mint huszonhét százalékán, 5,1 millió négyzetméteren cserélték a tönkrement, elhasznált burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges volt, több rétegben is.
A matricaárak és a büntetések is újra emelkednek jövőre.
Az Erdélyt Moldovával összekötő A8-as sztráda Gyergyóalfalu és Ditró közötti részére írtak ki közbeszerzési eljárást a román hatóságok.
A műtárgy 38 sarujából három már erősen elhasználódott, így cseréljük szükséges, mely szeptember 2-ával kezdődően várhatóan két hetet vesz majd igénybe.
Augusztus 1-jétől az egynapos autópályamatrica is megvásárolható északi szomszédunknál.
Az ellenőrzött ötvenhárom járműnél összesen hatvan jogsértést észleltek, tizenegy járműnél az ellenőrök a továbbhaladást is megtiltották.
Szeptember 30-ig tíz százalékkal lesznek magasabbak a szezonális tarifák. A nyári díjszabás nem vonatkozik a nehéz járművekre, autóbuszokra és kamionokra.
Van olyan szakasz, ahol az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet.
Jelentős projektek mennek végbe déli szomszédunknál, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Tarcal-hegységet átszelő közúti folyosó, valamint számos más autóút építése. A Vajdaságban is könnyebb lesz közlekedni.