A Dunamenti Erőmű iparvágánya Százhalombatta kezdőponti végénél ágazik ki, és némi szintcsökkenés után ér be észak felől az erőmű területére. Az iparvágány forgalma az utóbbi években minimális volt, az erőmű alapanyaga csővezetéken érkezik. Csupán néhány transzformátort szállító szerelvényt láthattunk errefelé.

Többnyire éjjel mozognak az iparvágányon. Az üres kocsikkal az erőműből indulni készülő Szergej mellett a százhalombattai A21-es látszik. Az erőműben van még egy mozdony, egy Zetor<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Május elején azonban beindult az élet Százhalombattán. Az erőmű területén nemrég telephelyet létesített az Illés Logistics Zrt. Nagy mennyiségű cementet szállítanak ide a királyegyházi cementgyárból. A cég tevékenységei közé április közepén vették fel a vasúti áruszállítást. Az Illés Logistics április elején adott fel álláshirdetést, amelyben rakománykezelőt kerestek ömlesztett áruk vasúti kocsiból közúti járműbe történő átrakásához.

Kivételesen nappal az iparvágányon. A dunai finomítói tartalékmozdony dolgozik itt is

A cementvonatokat Szentlőrinc és Százhalombatta között a Rail Cargo Hungaria közlekedteti, gépet a Start ad rá. Királyegyházáról Szentlőrincre a rövid távon a vonatokat az MMV viszi el. Az iparvágányon Szergejjel dolgoznak, szerencsére a rakott vonatnak lejt a pálya, így nem szakad meg a gép az emelkedőn.

Újabb adag cement érkezik Százhalombattára

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!