Kigördült a szerelőcsarnokból az MC-21-es újabb példánya: a gyártó korábbi ígérete úgy hangzott, hogy idén még két gépet állít csatasorba a tesztek céljaira. A gyártó közleménye szerint ez a negyedik, repülőképes prototípus, és mint a mostani összefoglalókból világosan kiderül, összesen tehát hat MC-21-es készült el, amiből kettőt használt a cég statikus tesztekre.

Mint erről korábban beszámoltunk, az egyik ilyen statikus teszt során derült ki, hogy gond van a gép szárnydobozával, legutóbb pedig futómű-prblémával szállt le az egyik MC-21-es. A mostani kigördülés kapcsán az Irkut hangsúlyozta, hogy ez a példány a korábbiak révén szerzett tapasztalatok figyelembe vételével épült.

Hogy a határidők tartása mennyire nem könnyű, arra jellemző, hogy a most elkészült gép a felvételek tanúsága szerint még csak az alap védőréteget hordozza, az első kettővel ellentétben nincs rajta festés, de nem a festőhangárba, hanem rögtön a repüléselőkészítő részleghez vontatták át, vagyis az a lényeg, hogy mennél hamarabb felszállhasson.

Egy másik fontos jellemzője a gépnek, hogy egyelőre még ez is amerikai hajtóművel készült. Az orosz politikai vezetés erősen szorgalmazza, hogy az orosz konstrukció hazai hajtóművekkel repüljön, de a negyedik prototípus szárnyai alá is egy-egy Pratt & Whitney PW1400G-t függesztettek, az ígéretek szerint a videó egyik kockáján felsejlő következő példány már orosz Aviadvigatel PD-14-eseket kap majd.

Korábban Boriszov miniszterelnök-helyettes azt mondta, hogy az első széria-gép már ezekkel repül, aminek ellentmond, hogy az Irkut negyven hajtóművet, vagyis húsz gépre valót rendelt a P&W-től, közülük az első néhány 2021-ben kerül az MC-21-esekre, vagyis abban az évben, amikor a teszteket mostani menetrend szerint felváltja a forgalomba helyezés.

A gép első nyilvános bemutatkozásakor, az idei moszkvai MAKS alkalmából húsz újabb példányra született szándéknyilatkozat: tízet kötött le a kazahsztáni Bek Air, ötöt a Yakutia és további ötöt egy meg nem nevezett vásárló. A fix rendelések száma továbbra is 175-nél tart, ezek közül ötven lesz a kibocsájtó Aerofloté, és a nemzeti légitársaság várhatóan jövőre vagy 2021-ben további 35 példányra szóló opcióját is végleges megrendeléssé alakítja.

A mostani tervek szerint a rendszerbe állítás évében hat példány kerül a megrendelőkhöz, 2022-ben már tizenkét, majd évi 25 gépre fut fel a gyártás.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!