Az új járművek szinte az ország egész területén eloszlanak majd: kap belőlük a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK), a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. (DDKK), az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (ÉNYKK), a Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KMKK) és a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KNYKK) is. Egyedül az Északkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (ÉMKK) marad ki a „buliból”, azonban az arrafelé élőknek sincs okuk panaszra, mivel 2017-ben összesen ötven új, alacsony belépésű Econell 12-essel frissült a buszállományuk.

Már a harmadik százas adag Credo állhat forgalomba egy bő éven belül. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Credobus Facebook-oldala)

A legújabb, PPH- rendszámmezőjű buszok első példányait a DAKK vehette át január 30-án, a teljes százas flotta várhatóan március végétől szállíthat utasokat. A járműveket ellátták légkondicionálással és GPS-vezérlésű utasinformációs rendszerrel, a vezetők munkáját robotizált sebességváltó segíti.

A Kravtex Credo-buszainak két új típusából már a harmadik százas adagot vásárolják meg a különböző közlekedési központok a Volán Buszpark Kft. közreműködésével. Ezeket megelőzően is történt beszerzés: 2016-ban az ÉNYKK tizenkilenc Econellt és negyvenkét, normál padlómagasságú Inovellt, a DDKK pedig negyven Credo Econell EN12 és tizenkét Credo Inovell IC12 kocsit vett.

Jelenleg már körülbelül ezerhatszáz Credo autóbusz üzemel Magyarországon, a mostani flotta átadásával pedig közel ötszázra nő a Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Program 2016-os bejelentése óta átadott Credók száma.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!