Kelenföld és Tárnok között 2012 augusztusában kezdték a munkákat. Bő egy évvel később, 2013. szeptember 16-án a forgalmat is felvették a vadonatúj, immár kétvágányú pályán. A felújított albertfalvai, budafoki és tétényligeti megállókon kívül egy vadonatúj helyen is felszállhatnak az utasok a vonatokra: Kastélypark új megállójában. Ne keressük azonban a menetrendben a régi nagytétényi állomást, amely ezentúl csak a környék iparvágányait szolgálja ki.

Vonattalálkozás immár két vágányon<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Tétényliget első üzemnapját Dékány András fényképezte)

A DSE Konzorcium kivitelezésében megvalósult felújítás során a 26 kilométernyi vasútvonalon kívül megújultak az állomások, új második vágányt fektettek, megújultak az útátjárók, az alul- és felüljárók is, összesen 45 ezer négyzetméternyi zajvédő falat húztak fel. A pálya 160 kilométer per órás legnagyobb sebességre épült ki, a biztosítóberendezés telepítésével 2014 végére készülnek el.

Gyülekező utasok reggel hét előtt

Az első üzemnap nem indult zökkenőmentesen. A Székesfehérvárról induló vonatokon tömegjelenetek alakultak ki, 5-15 perces késések is előfordultak. Ehhez hozzájárult a biztosítóberendezés délutáni karbantartása, ami miatt újabb késések alakultak ki.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!