Újra nehéz húzott tehervonatot a személyforgalmától megfosztott 27-es (Hajmáskér–Csajág–Lepsény) vonalon az M61 010-es dízelmozdony. Az alapítványi Nohab Hajmáskérről Papkeszi állomásra húzta az MMV 1800 tonnás rakott vonatát hétfő reggel. Papkeszitől az iparon már az üzem saját Bobója dolgozott, két részletben küzdött meg a combos szerelvénnyel.

Sóly határában halad Vilonya felé a 010-es Nohab az MMV tehervonatával. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A műtrágyagyárba 2013 óta járnak újra tehervonatok, előtte hosszú évekig nem volt forgalom. 2016 novemberéig a műtrágya záhonyi átrakással Ukrajna felől érkezett, az utóbbi három menetet viszont már Németországból hozták. A záhonyi vonatokat a Rail Cargo Hungaria továbbította, a dízeles részen remot Dácsiát rendeltek a MÁV-Starttól. Mivel a Dácsiáknak ezek a vonatok túl hosszúak, két részletben vitték le Papkeszire a szerelvényt.

A Nohabnak viszont nincs ezzel problémája, fel tudja tölteni levegővel a majd négyszáz méter hosszú vonatot és az gép erejével sincs baj, elbírja a szerelvényt.

A fenti videót Sándor Dávid készítette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!