Önvezető módba váltott a Regionova, majd kisiklott az ívben
A vonaton nemhogy utasok, de még mozdonyvezető sem volt.
A vonaton nemhogy utasok, de még mozdonyvezető sem volt.
Nyolc mellékvonal jövője vált kérdésessé, járműhiányra hivatkozva a szaktárca a vonat helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést.
A Vasutazz Velünk csapata az Inzsellér Expresszen felül Sebes Zsilzony névvel is indított egy különvonatot Budapestről Szentesre, mely visszafelé Orosházán át egy több mint százéves pályaszakaszon haladt.
A „gumiorrúak” beszerzésével kapcsolatban már zajlanak a tárgyalások.
Szerencsére a teherforgalom még kitart a 47-es vonalon, ha már a Bézét gumikerekűre cserélték.
Konkrét információk kerültek ki a második hullámban megmódváltandó vicikről.
Az augusztus 1-ével feladott tíz vicinális után most még hét vonalat helyettesítene buszokkal a szakminisztérium.
Komló felé viszont kevesebb a gaz, de ragad. Nagyatádon meg több, de a barátságos fajta.
Keserves, a 78-as számú vasútvonal keleti szakaszának bezárásakor fogant gondolatok következnek.
Újabb szomorú nap a magyar vasút történelmében: 2023. július 31-ével tíz vasútvonal egy részén vagy egészén áll le a menetrend szerinti személyszállítás. In memoriam.
Teljesen reménytelennek látszik a végletekig lepusztult Kunszentmárton–Lakitelek vonal sorsa.
A nyári melegben – kihasználva a parlamenti szünetet is – a MÁV-Start váratlanul, de minisztériumi egyeztetés után nyilvánosságra hozott egy tízes mellékvonal bezárási listát, amin számos korábbi próbálkozás után újra szerepel a Balassagyarmat–Ipolytarnóc vonalszakasz is.
A korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az érintett vasútvonalakon.
Ezeken a vonalakon szűnik meg augusztus 1-től a személyszállítás.
A MÁV is megerősítette a hírt: számos mellékvonalon buszok válthatják az egyre inkább gyengélkedő Bz-motorkocsikat, akár már augusztus elsejétől!