A Škoda 706 RTO-K egyedi típus. A kétajtós elővárosi változatból 1960-ban csupán egyetlen példányt gyártottak Vysoké Mýto Karosa gyárában. Az eredeti csuklós azonban nem maradt fenn. A Historic Bus Prague társulat a csuklós megépítéséhez két szóló RTO busz karosszériáját használta. Az eredeti csuklós Škoda 706 RTO-K típusú autóbusz 1961 első felében a prágai városi közlekedésben szolgált Florenc és Horní Počernice városrész között. Itt  járt leggyakrabban, de bevetették helyközi járatokon is, például Prága és Brandýs nad Labem között, de eljutott Mělníkbe is, valamint Slapy üdülőövezethez is.

A Škoda 706 RTO-K - a reklámtábla szerint kabriolet kivitelben is létezett. Háttérben az Ikarus 280-as<br>(a képre kattintva galéria nyílik a szerző fotóiból)

A csehszlovák buszgyártás gyöngyszemén lelkes felújítók csapata három és fél évig dolgozott. Nagyközönség előtt először a Czechbus 2013 kiállításon mutatták be. Még próbautakat is szerveztek, amelyeknek nagy sikere volt. A busz 16 ezer 120 milliméter hosszú, 2500 milliméter széles és 2980 milliméter magas. A 12,1 tonnás buszban egy 117,6 kilowatt teljesítményű Škoda 706-os motor dübörög. A buszban 64 ülőhely és 41 állóhely van.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!