Uzsgyi a drót alatt

Fritz Gergely   ·   2013.03.10. 19:30
bpkistelekisz_kk

Csak a Budapest–Szeged viszonylatú IC-ket húzza villanymozdony, a csongrádi megyeszékhely és Félegyháza között ingázó valamennyi személyvonatot Bézé továbbítja, de újabban Uzsgyi is feltűnt a villamosított fővonal alsó szakaszán. Ugyanakkor nem meglepő ez a jelenség a 140-es, Cegléd–Szeged vonalon, hiszen a Kecskemét–Baja viszonylatú interrégió vonatokat is orosz pusztametró továbbítja. Ez utóbbi járatok a bács-kiskuni megyeszékhely és Félegyháza között szintén drót alatt közlekednek.

Balástyáról startol az Uzsgyi Félegyháza felé március 3-án<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Kozma Attila)

Az viszont már nem feltétlenül természetes, hogy egy villamosított vonalon közlekedő személyvonat végig dízelvontatással közlekedjen. A szóban forgó járatokkal kapcsolatban már korábban is felmerültek problémák, 2012 tavaszáig ugyanis még Szilik továbították az egyetlen Bhv-kocsiból álló személyvonatokat, amelyet vélhetően a gazdaságosság, részben pedig az alacsony kihasználtság miatt cseréltek le Bézékre. Ezzel együtt a 2012. április 15-én végrehajtott járatritkítások keretében több személyvonatpárt visszavágtak Kistelekig, illetve Csengeléig, de volt olyan vonatpár is, ami nem úszta meg a megszűntetést. A teljes, Félegyháza–Szeged távot csak két vonatpár tette meg.

Csengele első osztályú HÉV-felvételi épülete előtt vár indulásra a Bézé 2012 áprilisában. A csengelei járatok mindig szólóban közlekedtek, a körüljárás ugyanis körülményes lett volna

A helyzet 2012 augusztusának végén változott meg, ugyanis a harmadik menetrendi módosítással visszaállt a korábbi öt, Kiskunfélegyháza–Szeged viszonylatú személyvonatpárt. Egy kivétel maradt: a délután fél ötkor Félegyházáról startoló járat csak Csengeléig jár, s onnan is indul vissza.

Egy kakukktojás is akad: a feladatra kijelölt Bézé helyett a 178-as Szergej ugrott be. A fotó Balástyánál készült

Kapcsolódó hírek