Október elsejétől egészen október 19-ig nem közlekednek a vonatok a Szeged–Békéscsaba vasútvonal Orosháza és Csorvás közötti szakaszán, a két állomás között pótlóbuszok járnak. A felújítás egyre sürgetőbbé vált, hiszen Orosházi tanyák és Csorvás között a mozdonyos vonatoknak maximum 60, motorvonatoknak 70 kilométer per óra volt az engedélyezett sebesség. A tehervonatok pedig a teljes, Orosháza–Csorvás szakaszon legfeljebb 45 kilométer per órával haladhattak. Ez jelentősen befolyásolta a szakasz áteresztőképességét, ugyanis Békéscsaba és Orosháza között a teherforgalom is igen élénk. Az orosházi üveggyárba folyamatosan érkeznek irányvonatok, időszakonként pedig gabonavonatok indulnak az alföldi városból.

A 135-ös vonal személyvonatai számára Orosháza idieiglenesen végállomás lett. A képen a 178-as Csörgő várja a menesztést<br>A képre kattintva galériánkat tekinthetik meg<br>(a külön nem jelölt képek a szerző felvételei)

A vonal Békéscsaba és Csorvás között már átépült, a jelenlegi felújítás után pedig további két kilométer hosszban lesz hézagmentes a pálya. A sínek most is bontott anyagból, a 100-as vonal Törökszentmiklós és Szajol közötti szakaszából származnak. A felújítás után várhatóan csökkenni fog a személy- és tehervonatok menetideje.

A 175-ös Csörgő Békéscsabáról Csorvás felé repíti anyagvonatát október 6-án késő délután<br>(fotó: Balog Zsolt)

A vágányzár miatt a vonatok menetrendje is módosult, változott a mozdonyforduló és a tehervonati kiszolgálás is. Szeged és Orosháza között tisztán M41-es mozdonyok húzzák az ablakos vonatokat, míg a Csorvás–Békéscsaba közti szakaszra visszatértek az Uzsgyik, olykor pedig Bz-motorvonatok közlekednek. A tehervonatok a vágányzár idején Szeged felől közelítik meg Orosházát. Mivel október első hetében csak egy M62-es volt üzemképes Szegeden, az orosházi kiszolgálóvonatokat szintén Csörgők továbbították. Azóta a 223-as luganszki javítását elvégezték a fűtőház szakemberei, így a szóban forgó tehervonatot már M62-es vontatja.

A békéscsabai személyvonat Uzsgyija melletti vágányon az új sínmezőket összeállító géplánc dolgozik Csorváson<br>(fotó: Orvos Pál)

A gördülőállomány terén is több változás történt, a békéscsabai M41-esek nagy része a megváltozott forduló miatt a szegedi fűtőházba települt át a vágányzár végéig, továbbá két Csörgő érkezett a Dunántúlról. A 418 105-ös Szombathelyről, a 418 187-es pedig Dombóvárról jött kisegíteni. A békési megyeszékhely M41-esei közül a vágányzárral egy időben a 103-as Miskolcra került, ahol nagyjavításon esik át, a 115-ös pedig a szolnoki járműjavítóban van, ezért a 418 175-ös gép érkezett Miskolcról Békéscsabára.