A MÁV-Start a tavaly decemberi menetrendváltással indított nonstop-intercity próbaüzemet a főváros és a csongrádi megyeszékhely között, minisztériumi utasításra: a legfeljebb fél évesre tervezett időszak során egy pár reggeli (IC712 Hírös, IC707 Napfény) és egy pár délutáni intercity (IC736 Maros, IC723 Bugac) csak a két végállomást (Budapest-Nyugati és Szeged) szolgálja ki. Habár az étkezőkocsival is ellátott szerelvények menetideje a közbülső megállások elhagyása miatt 18 perccel, 124 percre rövidült, a többi IC menetrendje körülbelül tíz perccel megnőtt. Ráadásul a kecskeméti, kiskunfélegyházi és ceglédi átszállási lehetőségek is megszűntek – csak hogy a legfontosabb állomásokat említsük. Nem hivatalos információink szerint a járatok elég alacsony utasszám mellett közlekedtek.

Április 5-ével megszűnnek a nonstop IC-k Budapest és Szeged között, visszaáll a megszokott ütemes alapmenetrend (fotó: Garai Szakács László)

A változások a civilek nemtetszését váltották ki: petíciót fogalmaztak meg, aláírásgyűjtések indultak, Szegeden az állomásnál tüntettek is, kérve a régi menetrend visszaállítást, a parlamentben pedig ellenzéki képviselők vonták kérdőre a szakminisztérium képviselőit. A MÁV látva mindezt bejelentette: a menetrend kísérleti jellegű, a nyári menetrendváltásig tarthat. A próbaüzemet azonban már jóval hamarabb, április 4-ével felfüggeszti vasúttársaság, így április 5-én visszaáll a régi menetrendi struktúra: az IC- és gyorsvonati részekből álló vegyes szerelvények Szegedről újból minden óra 45 perckor indulnak Budapestre, és minden óra 15 perckor érkeznek meg Szegedre. Ezzel párhuzamosan megszűnnek a Kőbánya-Kispesttől Kecskemétig beállított betétjáratok is.

A módosítások mellett megmarad a szegedi vonalon a tavalyi decemberi menetrendváltással bevezetett vasárnapi Televonat – a kedvezményes árú, helybiztosítással igénybe vehető, kedvező menetidőt kínáló, korszerű, légkondicionált, alacsonypadlós, wifis Flirt-motorvonatokból álló járat Debrecen, Nyíregyháza felé már másfél éve nagy kihasználtsággal közlekedik az iskolai tanítási rend szerinti vasárnapokon.

Az április 5-ei menetrend-módosítással érvényben maradnak a 2019/2020-as menetrenddel más vonalakon bevezetett kedvező változások. A MÁV-Start december közepe óta Budapest és Zalaegerszeg között 34 perccel, Győr és a Balaton között közel harminc perccel, Pécs és a főváros között 13 perccel, hetente egy-egy alkalommal pedig Budapest és Sátoraljaújhely között is 35 perccel garantál gyorsabb eljutást. Veszprém és Zalaegerszeg felé a fokozatosan forgalomba álló, magasabb komfortfokozatú IC+-kocsik teszik még vonzóbbá, versenyképesebbé a vasutat.

A vasúttársaság a megrendelő innovációs tárcával közösen a jövőben is folyamatosan vizsgálja a főváros és a vidéki megyeszékhelyek közötti vasúti szolgáltatási kínálat javításának lehetőségeit.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!